یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 67569

سلامت نیوز : سیاوش ناصری مقدم در گفت وگو با فارس اظهار داشت: بوی بددهان به دو صورت شایع است. در مدل اول خود فرد می‌فهمد و شکایت دارد در مدل دوم دیگران متوجه بوی بددهان فرد می‌شوند که این مسائل به صورت جداگانه قابل بررسی است.

این فوق تخصص گوارش افزود: در غالب اوقات بوی بد دهان ربطی به گوارش ندارد و به خود حفره دهان، لثه‌ها، محوطه دهان،لوزه‌ها و دستگاه تنفسی مربوط می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: افراد بایستی در درجه اول بهداشت دهان و دندان را رعایت کنندچرا که در برخی موارد بوی بددهان با جرمگیری دندان برطرف می‌شود. 

ناصری مقدم در مرحله بعد به بررسی سینوس‌ها و لوزه‌ها اشاره کرد و افزود: اگر باجرمگیری دندان مشکل برطرف نشد باید بررسی‌های بیشتری انجام داد حتی سینوس‌ها و لوزه‌ها را نیز باید مورد بررسی قرار داد اما مشکل دستگاه گوارش در این زمینه بسیار نادر است.

این متخصص داخلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نقش موادغذایی در ایجاد بوی بد دهان گفت: باید دید منظور ما از بوی بد دهان چیست ؟ما نباید بوی بددهان را با بوی ناخوشایند اشتباه بگیریم، بوی سیر و بوی پیاز و ... بوی ناخوشایند هستند. ازسوی دیگر مطمئناً بوی مواد غذایی که ما می‌خوریم از طریق سیستم تنفسی و بزاق مجدداً وارد فضای دهان می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تهران به همه افرادی که از بوی بددهان شاکی هستند پیشنهاد کرد: در اولین قدم بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند،دندان‌ها را روزی 2 بار مسواک زده و نخ دندان بکشند و غذاهایشان را خوب بجوند، اگر نیاز بود و دندانپزشک تشخیص داد دندان ها را جرمگیری کنند اگر باز هم بوی بددهان برطرف نشد به متخصص داخلی یا گوارش مراجعه کنند تا راهنمایی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha