دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6757

همه ما انسان ها در جوامعی زندگی می کنیم که اجتناب از فشارهای عصبی و روانی در آنها غیرممکن به نظر می رسد ، در حالی که استرس و فشارهای روانی تاثیر نامطلوبی بر وضعیت سلامت افراد دارند.

هفته ای که گذشت محققان دانشگاه تگزاس و انجمن روان شناسی امریکا تاثیر فشارهای روانی بر روند بیماری ام اس در افراد مبتلا و همچنین تاثیر این عوامل در میزان کلسترول خون گروهی دیگر از افراد را مورد بررسی قرار داده اند که این موضوع نشان دهنده اهمیت آن از نظر پزشکان است.
مواجه شدن با فشارهای روانی اجتماعی ، التهاب سیستم عصبی مرکزی را افزایش می دهد و با تحریک سطح پروتئین های ضدالتهابی آزاد شده برای تنظیم سیستم ایمنی بدن ، شدت بیماری هایی مانندام اس را بالا می برد. همان طور که می دانیم HDL لیپوپروتئینی است که به اصطلاح کلسترول خوب نامیده شده و از میان بردن LDL یا لیپوپروتئین های کم چگالی نقش مهمی دارد. در افرادی که در مواجه شدن با فشارهای روانی می توانند خونسردی خود را حفظ کنند ، سطح HDL در خون افزایش پیدا می کند، در حالی که اگر در مقابله با استرس و فشارهای روانی میهمان نواز باشید ، با ایجاد شرایط مناسب برای افزایش LDL به سیستم قلبی عروقی بدن خود آسیب خواهید رساند. LDLها لیپوپروتئین های کم چگالی هستند که با ایجاد پلاکهایی در رگهای خونی در گردش خون اختلال ایجاد می کنند. پس توجه داشته باشید که هیچ گاه عصبانی نشوید و از کوره در نروید، چرا که با حفظ آرامش می توانید در یک روند طبیعی با کاهش سطح هورمون های آزاد شده در نتیجه استرس و فشارهای روانی بدون نیاز به هیچ دارویی ، چربی خون خود را کاهش دهید. تاکنون تصور می شد که ویروس ایدز تنها سیستم ایمنی بدن را با مشکل مواجه می کند اما محققان مرکز تحقیقات پزشکی کالیفرنیا از تاثیر ویروس ایدز در متوقف کردن رشد سلولهای مغزی جوان خبر داده اند. آنها پیش از این تصور می کردند ابتلا به این بیماری در نهایت سبب زوال عقل بیمار می شود درحالی که این پیامد نتیجه از دست رفتن سلولهای مغزی بالغ در افراد مبتلا بر اثر آزاد شدن پروتئینی ناشی از فعالیت ویروس در بدن فرد بیمار ایجاد شده است.
این پروتئین با کاهش روند تقسیم سلولی در سلولهای بنیادی عصبی ، یادگیری و یادآوری خاطرات را غیرممکن می کند. از آنجا که محققان به همه ابعاد زندگی انسان ها توجه دارند ، موضوع درمان سکسکه را نیز از یاد نبرده اند. افرادی که دچار سکسکه شده اند از این پس مجبور نیستند برای متوقف کردن آن ، در پاکتهای کاغذی نفس بکشند، لیوان آبی را در حالی که روی سر ایستاده اند بنوشند یا حتی بترسند. با استفاده از دستگاه جدیدی که به وسیله یک مخترع امریکایی ساخته شده است ، سکسکه شما بسرعت متوقف خواهد شد. این دستگاه از یک فنجان فلزی تشکیل شده و دارای 2 الکترود است که یکی از آنها به گونه و دیگری به گیجگاه متصل می شود. وقتی لیوان پر از آب بوده و شما شروع به نوشیدن آن می کنید یک مدار الکتریکی ایجاد شده و با تحریک عصب مغزی و گیجگاهی به شکل موثری سکسکه را متوقف می کند.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha