سلامت نیوز : سیدرضا گلدوزیان اظهارداشت: قالب‎ریزی ماسک CPR به عنوان یک تولید ملی که برای اولین بار در کشور توسط گروه تحقیقات هیئت پزشکی ورزشی خراسان‎رضوی ارائه شده بود انجام شده و برای رسیدن به تولید انبوه، همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد را می‎طلبد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با تاکید بر لزوم وجود این ماسک در کلیه باشگاه‎های ورزشی، مدارس، ادارات و . . . عنوان کرد: ماسک CPR می‎تواند به عنوان یک فیلتر یک طرفه در هنگام بروز عارضه‎های تنفسی و نیاز به تنفس دهان به دهان به آلوده نشدن کمک دهنده به بیماری‎های احتمالی از طریق دهان کمک کند.

گلدوزیان خاطرنشان کرد: در ماه آینده نیز نمونه اولیه اسپری سرد (Cold Spray) ارائه شده توسط گروه تحقیقات هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی تولید می‎شود.

رییس هیات پزشکی ورزشی خراسان‎رضوی همچنین از نقل مکان این هیات از مجموعه ورزشی مهران به مجموعه ورزشی سجاد خبر داد و گفت: با توجه به نیاز مرکز علمی کاربردی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‎رضوی به فضای محل کنونی هیات پزشکی ورزشی، به زودی این محل در اختیار این مرکز قرار می‎گیرد و دفتر هیات پزشکی ورزشی خراسان‎رضوی در محلی با فضای بیشتر در مجموعه ورزشی سجاد منتقل می‎شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha