یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 67580

سلامت نیوز : محمدرضا حاجی آخوندی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: اولین فارغ التحصیلان رشته طب سنتی که دوره دستیاری تخصصی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذرانده‌اند، مشغول گذراندن آخرین مراحل تز پایان نامه تخصص خود هستند و بهار سال 92 وارد بازار کار می‌شوند.

وی گفت: این گروه تعداد زیادی نیستند و حدود 6 یا 7 نفر هستند اما اولین گروهی هستند که از اولین دانشکده رسمی آموزش طب سنتی در ایران فارغ التحصیل می‌شوند و مجوز قانونی فعالیت در زمینه طب سنتی را خواهند داشت.

مشاور وزیر بهداشت در امور طب سنتی ادامه داد: دانشکده طب سنتی تاکنون در حدود 7 دانشگاه علوم پزشکی کشور شامل دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی،شیراز، اصفهان، شاهد و مشهد راه‌اندازی شده و قرار است این رشته در تمام دانشگاههای علوم پزشکی کشور راه‌اندازی شود.

وی گفت:‌ توسعه طب سنتی از اولویتهای مهم وزارت بهداشت است که سرپرست جدید وزارت بهداشت هم نسبت به آن تأکید زیادی دارد و قرار است در دانشکده‌های طب سنتی علاوه بر این رشته، رشته‌های دیگری از جمله تغذیه سنتی، پرستاری سنتی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز طب سنتی نیز ایجاد شود.

وی ادامه داد: در همین راستا طراحی تجهیزات مدرن مورد نیاز طب سنتی نیز با همکاری متخصصان علوم فنی و مهندسی از جمله مهندسی پزشکی و کامپیوتر آغاز شده است به عنوان مثال طراحی و ساخت دستگاه مدرن اندازه گیری رطوبت بدن، نبض، مزاج و رنگ سنجی آغاز شده است.

وی گفت: استفاده از علوم نوین و بکارگیری تجهیزات فنی مدرن در طب سنتی بر دقت این رشته می‌افزاید و اگر در این طب مزاج، رطوبت بدن و نبض گرفتن اهمیت دارد می توان با استفاده از تجهیزات دقیق در تشخیص و درمان بیماریها در این طب بیشتر موفق بود.

حاجی آخوندی افزود: آیین نامه خدمات طب سنتی نیز تدوین و ابلاغ شده است اما این آیین نامه شامل افرادی می‌شود که به صورت قانونی رشته طب سنتی را خوانده‌اند و مجوز فعالیت در این رشته را دارند و افرادی که به صورت سنتی به فعالیت در این رشته می‌پردازند در واقع از نظر وزارت بهداشت مجوز این کار را ندارند و معاونتهای درمان دانشگاههای علوم پزشکی باید بر کار این افراد و احیاناً تخلفات آنها رسیدگی کنند.

مشاور سرپرست وزارت بهداشت تأکید کرد: استفاده از طب سنتی یکی از روشهای مهم است که بازده بالایی دارد و با رویکرد پیشگیرانه از بروز بسیاری از بیماریها در مراحل اولیه پیشگیری می‌کند و سرپرست جدید وزارت بهداشت نیز که تأکید زیادی بر کاهش سهم پرداختی مردم برای سلامت دارد، بر استفاده از طب سنتی برای کاهش هزینه‌های مردم در کنار سایر اقدامات لازم در این زمینه تأکید زیادی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha