سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشکی در آمریکا دریافته‌اند که محدود کردن مصرف محصولات پروتئینی احتمال ابتلا به آلزایمر را به تعویق می‌اندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نتایج آزمایشات روی موش‌های مبتلا به علائم این بیماری نشان داد وقتی به این حیوانات آزمایشگاهی رژیم غذایی با محدودیت مصرف مواد پروتئینی و همراه با انواع خاصی از اسیدهای آمینه هر یک هفته در میان و به مدت چهار ماه داده شود، علائم آلزایمر کاهش پیدا می‌کند.

این متخصصان در آزمایشات فوق دریافتند موشهایی که در مراحل پیشرفته این بیماری هستند وقتی با رژیم غذایی جدید و حاوی پروتئین کمتر تغذیه شوند، توانایی‌های ذهنی و ادراکی آنها به تدریج بهبود پیدا می‌کند اما در موشهایی که رژیم غذایی آنها تغییر نکرده، این بهبود مشاهده نمی‌شود. بعلاوه در این آزمایش‌ها آشکار شد که با محدود کردن مصرف پروتئین از میزان غیرعادی نوعی پروتئین معیوب موسوم به "tau" در نورونها نیز کاسته می‌شود. این پروتئین معیوب در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر جمع می‌شود.

این پزشکان در نظر دارند تاثیر محدود کردن مصرف پروتئین را روی مغز انسانها و در عین حال روی بیماریهایی چون سرطان، دیابت و بیماریهای قلبی آزمایش کنند.

شرح این مطالعه در ماهنامه Aging Cellast منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha