سلامت نیوز : رییس مجمع عمومی نظام پزشکی کشور با غیرمنتظره خواندن رد صلاحیت‌های صورت گرفته در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی، فقدان حضور برخی چهره‌ها در رقابت انتخابات نظام پزشکی و بدنه این سازمان را موجب ضرر و خسارت سلامت جامعه و برخلاف خواست جامعه پزشکی دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر بیژن گودرزی در گفت‌وگویی با غیرمنتظره و دور از ذهن خواندن رد صلاحیت‌های صورت گرفته در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: متأسفانه در این دوره افراد شاخص جامعه پزشکی کشور که تعدادی از آنها رییس کل و یا عضو شورای عالی نظام پزشکی، هیأت مدیره و رؤسای نظام پزشکی شهرستان‌ها و یا اساتید برجسته دانشگاهی بوده‌اند با وجود اینکه از سوی مراجع پنج‌گانه مورد تأیید قرار گرفته‌اند، با رد صلاحیت توسط هیأت نظارت بر انتخابات مواجه شده و از حضور در رقابت انتخاباتی محروم شده‌اند.

وی افزود: فقدان این افراد در تشکیلات سازمان نظام پزشکی در درجه اول قطعاً موجب ضرر و زیان سلامت جامعه و مردم می‌شود.

رییس مجمع عمومی نظام پزشکی با اشاره به دستور رییس‌جمهور مبنی بر لزوم بازنگری در صلاحیت داوطلبان انتخابات نظام پزشکی ابراز امیدواری کرد: اعضای هیأت نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی بار دیگر با در نظر گرفتن همه موارد و شرایط، صلاحیت برخی از افراد را تأیید نماید.

دبیر مجمع عمومی نظام پزشکی: عدم تایید صلاحیت مسوولان کنونی نظام پزشکی توهین به انتخاب جامعه پزشکی است

دکتر عباس آقازاده مسرور دبیر مجمع عمومی نظام پزشکی نیز با بیان این مطلب گفت: عدم تایید صلاحیت تعداد زیادی از داوطلبان حضور در انتخابات نظام پزشکی که برخی از آنها هم‌اکنون دارای مسوولیت اجرایی و سیاست‌گذاری در سازمان نظام پزشکی هستند، آن هم بدون ارائه مستندات قانونی، نوعی توهین و حرمت‌شکنی به انتخاب جامعه پزشکی کشور است.

وی ضمن حمایت از نامه رییس مجمع عمومی نظام پزشکی به رییس‌جمهور، خواستار تجدیدنظر در بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی بر اساس قانون و به دور از اعمال سلیقه‌های شخصی، جناحی و سیاسی شد.

متخصص علوم آزمایشگاهی: به دستور رییس‌جمهور باید احترام گذاشت

همچنین دکتر محمد صاحب‌الزمانی نیز با اعلام این مطلب افزود: بررسی، تایید و یا رد صلاحیت‌ها مطابق با قانون در اختیار هیات نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی می‌باشد. این افراد متشکل از نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، دو وزارتخانه و قوه قضاییه است. لذا پس از استعلام و طی مراحل پنج‌گانه از مراجع قانونی، اطلاعات دریافت و ارزیابی برای تصمیم‌گیری نهایی تقدیم هیات نظارت و در نهایت به امضای آنان رسیده است.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکان متشکل از نخبگان ارزشمند و اثرگذار در جامعه به ویژه حوزه سلامت می‌باشد، بنابراین نباید اجازه داد که افراد بی‌گناه گرفتار شایعه شوند، باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گرفته و تا جایی که امکان دارد فرصت بررسی در اعتراض‌ها انجام شود. دقت رییس‌جمهوری در این رابطه هم به همین منظور می‌باشد.

صاحب‌الزمانی ادامه داد: در نهایت با همین دستور ویژه رییس‌جمهوری هم دوباره با ساز و کار قانونی در هیات نظارت دوباره بررسی می‌شود و بر اساس گزارشات واصله در هر حوزه‌ای اقتصادی، عملکرد مالی، حسن شهرت اخلاقی و موارد دیگر بررسی خواهد شد و با ارایه گزارشات به صورت مستند تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود. بنابراین مقابله با دستور رییس‌جمهور کار پسندیده‌ای نیست. بهتر است به تصمیم ایشان احترام بگذاریم و فرصتی دیگر در اختیار معترضین قرار گیرد.

وی اذعان داشت: در نهایت با اینکه امضای هفت نفر از اعضا در مورد نامزدها به تایید رسیده، می‌توانند مجددا به بررسی بپردازند و اگر لازم بود تاریخ انتخابات نیز به تعویق افتد. قطعا نتیجه خوب این است که به حساسیت جامعه پزشکان احترام بگذاریم و اجازه ندهیم افراد بی‌گناه شایعه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha