یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 67599

سلامت نیوز : معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 18 هزار خانه بهداشت در روستاهای کشور وجود دارد و هم اکنون شش هزار مرکز بهداشتی درمانی روستایی، شهری، شهری روستایی و پایگاه بهداشت فعال است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ علیرضا مصداقی نیا در بیرجند به خبرنگاران گفت: میزان مرگ و میر مادران باردار از 240 مورد در 30 سال گذشته به 21 مورد به ازای هر 100 هزار تولد زنده رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت 900 بیمارستان در سطح کشور افزود: در مجموع 52 دانشگاه علوم پزشکی بحث سلامت مردم را بر عهده دارند و ارائه خدمات در بخشهای مختلف می پردازند.

مصداقی ادامه داد: شبکه مراقبتهای اولیه بهداشتی که در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد دسترسی بسیار خوب به سطح اول سلامت را نیز فراهم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شاخص های بهداشتی گفت: با ارتقای این شاخص ها طی دوران انقلاب اسلامی، امید به زندگی از 52 سال به 73 تا 74 سال رسیده است.

مصداقی گفت: طی دوران انقلاب اسلامی امکاناتی که در روستاها فراهم شده اعم از برق، آب و مخابرات کمک زیادی به توسعه شاخص های بهداشتی کرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون تمام نیروهای متخصص برای درمان مردم در داخل کشور تربیت می شود این درحالی است که سالها قبل افراد زیادی برای درمان به خارج کشور اعزام می شدند.

وی با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع یکی از شاخص ترین برنامه های وزارت بهداشت در حوزه سلامت طی برنامه پنجم توسعه است، افزود: بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است این برنامه را برای جمعیت شهری که حدود 53 میلیون نفر را شامل می شود اجرا کند.

مصداقی گفت: این برنامه تاکنون در استانهای مازندران، فارس اجرایی شده و در استان قزوین بزودی اجرا می شود و در سایر استانها در دست بررسی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: طی چهار سال گذشته دو هزار خانه بهداشت در کشور ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha