پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 676

سلامت نیوز-خوردن همزمان گوجه فرنگی و بروکلی در یک وعده غذایی، به پیشگیری از سرطان پروستات در مردان کمک می کند.

سبز و قرمز را با هم بخورید!

مطالعات جدید حاکی ازآن است که وقتی این دو ماده غذایی با هم خورده شوند، خاصیت ضد سرطانی آنها بیشتر شده و اثر بیشتری در متوقف کردن رشد تومور نسبت به زمانی که جداجدا خورده شوند خواهند داشت.

 سرطان پروستات یکی از رایج ترین انواع سرطان در بین مردان است و یک مورد از هر 4 مورد سرطان را در انگلیس شامل می شود.

هرسال حدود 32000 مورد از ابتلا به این بیماری در مردان شناسایی می شود که بیشتر از 10000 مورد آن به مرگ منجر می شود.

دانشمندان دانشگاه لینوس، معتقدند که ترکیبات مختلف موجود در سبزیجات وقتی با هم خورده شوند به سلولهای سرطانی از راههای گوناگونی حمله می کنند، از اینرو در مهار سرطان کارآمدتر خواهند بود.

آنها همچنین توصیه می کنند که مردان به شکل منظم سه برش بروکلی خام و دو تا سه عدد گوجه فرنگی باید مصرف کنند تا اثرات ضد سرطانی آنها آشکار شود.

دکتر جان اردمان – متخصص تغذیه- می گوید: "مردان باید 3 تا 5 وعده از سبزیجات در هفته مصرف کنند چرا که مطالعات نشان داده است مردانی که به شکل منظم از گوجه فرنگی تازه در برنامه غذایی خود استفاده می کنند تا 40 درصد ریسک ابتلا به سرطان پروستات درآنها کاهش میابد.

از سوی دیگر ترکیبات سولفوره ای در بروکلی شناخته شده است که طی مکانیسم های بیوشیمیایی از رشد سرطان جلوگیری می کند. ترکیبات موجود در این دو ماده غذایی کاملا  متفاوت است و افراد مجبور نیستند که آنها را با هم بخورند، اما این مواد اثرتکمیل کنندگی  بر هم داشته و در صورت مصرف توام کارآمدتر خواهند بود."

در مطالعه ای که در ژورنال پزشکی آمریکا به چاپ رسیده است، محققان از رژیم غذایی حاوی 10 درصد پودر گوجه فرنگی و درصد10پودر بروکلی به طور همزمان برای  تغذیه موشهای آزمایشگاهی که سرطان پروستات داشتند استفاده کردند، در این آزمایش به موشهای دیگر هم از همان مواد و به همان میزان اما به شکل جداگانه داده شد، بعد از22 هفته و پس از بررسی نتایج دریافتند که موشهایی که این مواد غذایی را به شکل همزمان دریافت کرده بودند؛ تومورها کوچکتر بود.

پزوفسور اردموند می گوید: گوجه فرنگی های پخته از انواع خام مؤثرتر است اما همچنان پیروی از یک رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزی های مختلف بهترین روش مبارزه با سرطان به شمار می آید چرا که مواد مفید موجود در آنها از روش های مختلفی با سرطان مقابله می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha