سلامت نیوز : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بخشی از هزینه‌های مورد نیاز برای نگهداری و خرید تجهیزات بیمارستانی از تعرفه‌ها و درآمدهای اختصاصی بیمارستان تامین می‌شود و در صورتی که تعرفه‌ها پایین باشد و با قیمت تجهیزات و تورم بازار تطابق نداشته باشد، مشکلاتی ایجاد می‌شود.

دکتر ساسان موگهی در گفت‌وگو با (ایسنا)‌ ، اظهار کرد: تعرفه‌هایی که در حال حاضر در سیستم درمانی استفاده می‌شود به هیچ‌وجه کفاف هزینه تامین تجهیزات مراکز درمانی را نمی‌دهد. با افزایش قیمت خرید تجهیزات و وسایل بیمارستانی در نیمه دوم سال نیز بیمارستان‌های دولتی با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند.

وی با بیان این که در بیمارستان‌های خصوصی مشکلات کمتر است چرا که تعرفه‌های مورد استفاده این بخش بیشتر است، افزود: در بخش‌های سرپایی و آزمایشگاه‌ها مشکلات زیادی وجود دارد و هر کیت آزمایشگاهی با قیمت بالایی خریداری می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: مطب‌های خصوصی نیز با افزایش اجاره و خدمات شهری روبه‌رو هستند و تامین این هزینه‌ها مشکل است.

موگهی با بیان این‌ که بخش‌های بستری بیمارستان‌ها کاملا ضررده هستند، گفت: برای رفع این مشکلات باید در تعرفه‌های سال 92 افزایش قابل‌ ملاحظه مشاهده شود. افزایش تعرفه‌ها با اقدامات آماری در وزارت بهداشت انجام می‌شود و به این موضوع نیز توجه خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha