یك متخصص پوست گفت: طبق جدیدترین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی سالانه بیش از یك میلیارد دلار در ایران صرف استفاده از لوازم آرایشی می شود.

دكتر علیرضا محبی پوردر گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: متاسفانه در دو دهه اخیر با رشد فزاینده‌ای در زمینه استفاده از لوازم آرایشی بویژه كرم‌های آرایشی در كشور رو به رو شده‌ایم و این نگران‌كننده است.

وی گفت: باید استفاده از لوازم آرایشی محدود و فرهنگ استفاده از این لوازم در جامعه تعدیل شود.

وی با اشاره به این كه استفاده از كرم‌های آرایشی حدود ‪ ۲۹۶‬عارضه در افراد ایجاد می‌كند یكی از عوارض آن را جوش صورت ذكر كرد و افزود: ضروری است مردم به سوی استفاده از كرم‌های مرطوب‌كننده و كرم‌های ضد آفتاب ترغیب و هدایت شوند.

وی با اشاره به اینكه برخی كرم‌ها عامل ایجاد جوش در پوست افراد شده و مكانیسم‌هایی ایجاد می‌كنند كه منجر به ایجاد جوش‌های صورت می‌شود افزود:
كرم‌های آرایشی باید بمدت طولانی مدت روی پوست نماند و شسته شود.

وی استفاده ازصابون و شیرپاك كن‌ها برای پاكسازی و حذف كرم‌های آرایشی از پوست را ضروری دانست وگفت: استفاده از شیرپاكنها و پن‌های غیرصابونی برای پوست خشك و استفاده از صابون برای پوست‌های چرب مناسب است.

وی برلزوم انتخاب كرم آرایشی همانند ضد آفتاب‌ها براساس نوع پوست تاكید كرد و ارایه اطلاعات كافی درباره خاصیت‌ها و عوارض لوازم و كرم‌های آرایشی به جوانان را ضروری دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha