با بروز آلودگی هوا در کلان شهرها و استان تهران، بی‌نظمی‌هایی به دلیل بروز تعطیلی در برخی از سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها دیده می‌شود، تعطیلی‌هایی که خسارات سنگین جانی و مالی به کشور وارد می‌کند.

آلودگی هوا خسارات سنگین جانی و مالی به کشور وارد می‌کند

سلامت نیوز : یک عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که با یک حساب سرانگشتی، آلودگی هوا میلیاردها دلار خسارت مالی را به کشور وارد می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ ابراهیم نکو به عنوان موافق بررسی دو فوریت طرح کاهش آلودگی هوا در صحن علنی امروز مجلس، گفت: با بروز آلودگی هوا در کلان شهرها و استان تهران، بی‌نظمی‌هایی به دلیل بروز تعطیلی در برخی از سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها دیده می‌شود، تعطیلی‌هایی که خسارات سنگین جانی و مالی به کشور وارد می‌کند.

وی افزود:‌ بر این اساس با حساب سرانگشتی می‌توان به این موضوع پی برد که آلودگی هوا خسارات مالی بالغ بر میلیاردها دلار به کشور وارد می‌کند این در حالی است که می‌توان با اختصاص اعتباراتی برای حل مشکل آلودگی هوا از بروز این خسارات مالی بسیار زیاد به کشور جلوگیری کرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: آیا وقتی که این خسارات را به چشم می‌بینیم باز هم بگوییم که چنین طرحی به صورت عادی بررسی شود؟ بهتر است اعتبارات ویژه‌ای منظور کنیم تا بتوانیم از خسارات بیشتر به کشور در آینده جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت عدم انجام اقدامی برای کاهش آلودگی هوا باید در قبال مردم پاسخگو باشیم،‌گفت: مطمئنا با تصویب فوریت این طرح، دست‌اندرکاران و مسئولان به فکر جلوگیری از خسارات احتمالی خواهند افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha