دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 67653
سلامت نیوز : عضو مركز انجمن نازایی ایران گفت: فیبروم لگنی شایع‌ترین عفونت خوش خیم در میان زنان بوده كه در صورت مراجعه به متخصص مربوطه برای درمان می‌توان به حفظ رحم كمك كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم  ؛ دكتر محمد علم، جراح زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی گفت: فیبروم لگنی شایع‌ترین عفونت لگن در میان زنان است كه بسیار خوش خیم بوده و عوارض خطرناكی را برای فرد در بر ندارد.وی با اشاره به انواع این عفونت‌ها، افزود: این تومور‌ها به سه دسته از قبیل توده‌هایی كه بر سطح رحم قرار دارند، در میان نسج عضلات رحم و یا در داخل حفره رحم هستند، تقسیم می‌شوند.

عضو مركز انجمن نازایی ایران توده داخل حفره رحم را بسیار خطرناك دانست و افزود: این علت موجب خونریزی و انسداد لوله رحم در نتیجه نازایی و سقط مكرر می‌شود.

دكتر علم تصریح كرد: متخصصان زمانی اقدام به برداشتن این توده می‌نمایند كه تومور دچار رشد بسیار سریع شده، موجب یبوست و سختی در دفع ادارد شود و یا منجر به خونریزی بسیار شدید شود كه شایان به ذكر است انجام این جراحی اگر توسط متخصص خود صورت پذیرد به رحم آسیبی نمی‌رساند.

وی در خصوص راه‌های تشخیص این عفونت اظهارداشت: متاسفانه ابتلا به این عفونت در مراحل اولیه بدون علایم بوده و هنگامی كه افراد به دلیل سایر علت‌ها به سونوگرافی مراجعه می‌كند پزشكان متوجه وجود این تومور می‌شوند. عفونت لگنی علاوه بر زنان در می‌اندختران نیز بسیار شایع است به‌گونه‌ای كه كمتر رحمی وجود دارد كه این عفونت را با خود به همراه نداشته باشد.

این جراح زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی در ادامه نوع تغذیه، استرس، حضور در محیط آلوده و غیره را از عوامل ابتلا به عفونت لگنی دانست و بیان كرد: بافت رحم به صورت ناخودآگاه شروع به رشد می‌كند و تومور‌های را ایجاد می‌كنند كه در ضخامت دو الی سه میلی متری بوده و پس از رشد و رسیدن به مرحله جراحی به چند سانتی متر می‌رسد.

عضو مركز انجمن نازایی ایران با توجه به بروز این عفونت در دوران یائسگی زنان، خاطرنشان كرد: هنگا‌می كه این عفونت در دوران یائسگی بروز می‌یابد اقدام به جراحی و درمان نمی‌كنیم زیرا به مرور خود برطرف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha