دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 67655

گاهی سلامت جسم و روان در همین نزدیكی است، كافی است دست خود را دراز كنیم تا خیلی بیشتر از آنچه تصورش را داریم عایدمان شود.

5 پیشنهاد برای زندگی بهتر
سلامت نیوز :  گاهی سلامت جسم و روان در همین نزدیكی است، كافی است دست خود را دراز كنیم تا خیلی بیشتر از آنچه تصورش را داریم عایدمان شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیب ؛ در این مطلب می‌توانید نتایج برخی پژوهش‌ها و راه‌‌حل‌هایی را كه در مجله پریونشن كه برای چند مساله عمومی اما مهم زندگی‌مان منتشر شده، ببینید.

قهوه بخور - فراموش نكنی

آلزایمر علاوه بر تحرك و فعالیت بدنی، در برابر برخی خوراكی‌ها هم كم می‌آورد. پژوهشگران گزارش می‌دهند ابتلا به بیماری اختلال حافظه، یا همان آلزایمر، در افراد شصت و پنج ساله یا مسن‌تر كه روزانه سه تا چهار فنجان قهوه می‌نوشیدند به تعویق خواهد افتاد. قهوه حاوی كافئین می‌تواند آنزیم‌های لازم برای شكل‌گیری پلاك آسیب‌رسان به اعصاب را خنثی سازد. همچنین می‌تواند میزان تركیبات شیمیایی را كه از زوال عقل پیشگیری می‌كند، افزایش دهد. این مطلب را دكتر چانهای كائو ، متخصص عصب‌شناسی دانشكده داروسازی دانشگاه فلوریدای جنوبی، كه سرگروه تحقیقات نیز به‌شمار می‌رود، می‌گوید. او خودش روزانه دو تا سه فنجان قهوه می‌نوشد.

چرا ویتامین D شاگرد اول است؟

اگر می‌خواهید مانند سال‌های جوانی بدن منعطفی داشته باشید، حواس‌تان به جذب ویتامین D باشد. در یك مطالعه، افراد هفتاد تا هفتاد و نه ساله‌ای كه از بیشترین میزان ویتامین D برخوردار بودند، در كمترین احتمال ابتلا به مشكلات راه رفتن یا بالا رفتن از پله‌ها قرار داشتند. این ویتامین ماهیچه‌ها را ترمیم می‌كند و به این ترتیب سبب حفظ قدرت بدن برای انجام فعالیت‌های فوق می‌شود. این مطلب را بانی این تحقیق دكتر دنیس هاوستون از دانشكده پزشكی ویك فورست می‌گوید.

سبزی‌های رنگی را فراموش نكنید

راز جوانی در ورزش و تغذیه مناسب نهفته است. زنانی كه ورزش می‌كنند و نیز از بالاترین میزان كاروتن برخوردارند ‌(كه در میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی، زرد و قرمز وجود دارد) در دهه هفتاد تا هشتاد سالگی بیش از سایر همسالان خود عمر می‌كنند. این نكته مربوط به تغذیه را پژوهشگران حوزه سلامت بانوان و مطالعات سالمندی می‌گویند اما درباره ورزش نیز نكته مهمی وجود دارد، فقط 20 دقیقه فعالیت بدنی سبك روزانه آن هم دو بار در هفته، مانند راه رفتن یا انجام حركات كششی، برای آن كه تفاوت را در سالمندی احساس كنید، كافی است. این را نیز محققان می‌گویند.

اعتماد به نفس بخر

برای محافظت خودمان از ترس‌های هیجانی، ممكن است ناخودآگاه به خرید چیزهایی بپردازیم كه اعتماد به نفس‌مان را بالا ببرد. تاثیر خرید در غلبه بر این ترس‌ها در مطالعات علمی به تائید رسیده است. برای مثال، خانمی كه قرار است با وی درباره توانایی و خلاقیتش در كسب و كار مصاحبه شود، میلی ناخودآگاه به خرید لباس رسمی شیك از خود نشان می‌دهد. ظاهرا اعتماد به نفس را نیز می‌توان خرید!

ترس‌هایت را بنویس

رئیس‌تان اخیرا بیش از حد شما را مواخذه می‌كند و شما مطمئن هستید اگر وضع به همین منوال ادامه یابد همین روزها اخراج خواهید شد. نیمه‌شب از زور دلواپسی ناگهان از خواب بیدار می‌شوید، خواب‌تان نمی‌برد و كلافه و آشفته به این فكر می‌كنید اگر اخراج شوید دیگر از پس اجاره منزل هم بر نخواهید آمد. اما وضع هرگز اینقدرها خراب نیست. قبل از خواب یك قلم و یك دفترچه یادداشت كنار تختخواب خود بگذارید و اگر نیمه‌شب سراسیمه از خواب بیدار شدید بلافاصله تمام ترس‌های خود را یادداشت كنید. فردا و در روشنایی روز به سراغ یادداشت‌های خود بروید و آنها را بدقت بررسی كنید. حتما راه‌هایی برای حل این مشكلات پیدا خواهید كرد. فراموش نكنید مشاوره یك متخصص می‌تواند راه را كوتاه كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha