سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه افراد باید در جایگاه قانونی خودشان انجام وظیفه کند، گفت:‌ موضوعات مطرح شده درباره احتمال تأیید صلاحیت نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات نظام پزشکی شایعه و کذب است و هیأت نظارت با این اقدامات برخورد می‌کند.

مراد هاشم‌زهی در گفت ‌وگو با خانه ملت، با یادآوری موضوعات مطرح شده درباره احتمال تأیید صلاحیت نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات نظام پزشکی، گفت: به طور حتم افرادی که در جایگاه قانونی این موضوعات نیستند به طور طبیعی نمی‌توانند در این حوزه اظهارنظری داشته باشند.

نماینده مردم نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افراد باید در جایگاه قانونی خودشان انجام وظیفه کند، افزود:‌ به طور حتم موضوعات مطرح شده درباره احتمال تأیید صلاحیت نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات نظام پزشکی شایعه و کذب است و هیأت نظارت با این اقدامات برخورد می‌کند.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون جدول زمان‌بندی و اسامی تأیید صلاحیت‌ها نشان‌ می‌دهد که مرحله تأیید صلاحیت در تاریخ ۲۱ بهمن سال جاری پایان یافته و هم‌اکنون دانشگاه‌ها برای برگزاری انتخابات آماده می‌شوند، تصریح کرد: متأسفانه افراد با شایعه‌پراکنی می‌خواهند موجب تشویش اذهان عمومی و کاهش نشاط انتخابات نظام پزشکی شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: روند انتخابات نظام پزشکی قوانین خاص خود را دارد همه مراحل قانونی بوده و هیچ مشکلی در بحث نظارت‌ها نیست.

هاشم‌زهی با تأکید بر اینکه تمام تصمیم‌گیری‌ها در تشکیلات صنفی به‌ویژه سازمان نظام پزشکی باید به‌صورت آزادانه و بر اساس قانون باشد، افزود: سازمان نظام پزشکی نباید دچار حاشیه و سیاسی‌بازی شود، زیرا این اقدامات موجب آسیب دیدن حوزه سلامت می‌شود.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، با تأکید بر اینکه هیأت نظارت جلوی هرگونه سیاسی‌کاری در انتخابات نظام پزشکی را می‌گیرد، گفت: به طور حتم این انتخابات سالم و بدون هیچ تصمیم سیاسی برگزار می‌شود.

چندی پیش محمدرضا منصوری رئیس هیأت اجرایی ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی از احتمال تایید صلاحیت برخی از کاندیداهای رد صلاحیت شده خبر داده  و گفته بود که در همه انتخابات چنین است و کسانی که برای انتخابات ثبت نام کرده‌ و رد صلاحیت شده‌اند شکایت می کنند که پرونده آنها مجددا بررسی می شود و امکان دارد دوباره با ارفاق تایید صلاحیت شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha