دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 67662
سلامت نیوز : فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص همه برنامه‌های کشور فصل الخطاب است. ضمن اینکه درخواست رییس جمهوری نیز بر مبنای یک اقدام خیرخواهانه در پی نامه درخواست یک شهروند بوده است، لذا موضع گیری‌های تند، بداخلاقی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر پزشکی ؛ دکتر سید رمضان محسن‌پور با اعلام این مطلب افزود: فصل الخطاب تمامی برنامه‌های کشور مقام معظم رهبری است، ایشان توصیه فرمودند، نکند این بازی‌های سیاسی مردم را از خدماتی که حقشان است محروم سازد و گرفتار بگومگوهای داخلی شوند. بنابراین ضرورت دارد با توجه به اینکه انتخابات برای همه کشور دارای اهمیت است، تبدیل به یک جریان سیاسی نشود.

معاون پارلمانی سرپرست وزارت بهداشت انتخابات را دارای یک فرآیند قانونی و منطقی دانست و تصریح کرد: انتخابات سازمان نظام پزشکی، یک انتخابات صنفی است و منطبق با قانون و آیین نامه تعریف شده‌ای است. سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه در آن حضور دارند که نمایندگان این سه قوه نمایندگانی در هیئت نظارت بر انتخابات را تشکیل می‌دهند، تا به بررسی دقیق کاندیدا‌ها می‌پردازند. با توجه به آیین نامه‌ها و قانون طی مسیر انتخابات برخی از بزرگواران تایید و برخی رد می‌شوند که بدون شک براساس استدلال‌های قانونی و متقن خواهد بود.

مدیر کل دفتر وزارتی سرپرست وزارت بهداشت همچنین با اشاره به نامه اخیر رییس جمهوری توضیح داد: شهروندی نامه‌ای را به جهت اعتراض به تضییع حقی به رییس جمهوری نوشتند و در پی آن دکتر احمدی‌نژاد براساس صلاحدید و به جهت آنکه حقی ضایع نشود با ابلاغ نامه به دو وزیر خواهان بررسی دقیق و مجدد شدند. که نکند خلافی صورت گرفته باشد. این مسئله خاص و غیر عادی نبود هیئت نظارت هم براساس وظایف محوله بررسی را آغاز و در صورتی که حقی ضایع شده باشد احیا می‌کند و در غیر این صورت مسیر انتخابات ادامه می‌یابد. این خواسته رییس جمهور طوری نبود که واکنش‌های تند و بداخلاقی مستحق آن باشد.

وی تاکید کرد: در ‌‌نهایت فصل الخطاب تمامی برنامه‌های کشور مقام معظم رهبری هستند ایشان همواره تاکید داشته‌اند که نکند بازی‌های سیاسی مردم را از ارائه خدماتی که حقشان است محروم کند.

این دکترای اقتصاد سلامت با تاکید بر اینکه موضع گیری ریس جمهوری به دلیل آن است که ایشان صلاح را در این خواسته دیده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه از قول سرپرست وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند که دکتر طریقت در مورد نامه رییس جمهور گفته‌اند که رییس جمهور چنین حقی نداشته‌اند. در حالی که بنده رسماً تکذیب می‌کنم رییس جمهور، رییس یک قوه است و صلاح دانستند نظر دهند و صلاح بدانند موضع گیری خود را اعلام می‌کنند این حق مسلم رییس هر قوه‌ای است که نظر خود را شفاف اعلام کند.

این پزشک عمومی در خاتمه خاطر نشان کرد: جامعه پزشکان جامعه نخبگان هستند که در همه شرایط به ویژه دفاع مقدس،بزرگواری‌ها و ایثار خود را نشان داده‌اند و عملکرد آنان قابل تقدیر است. اینک نیز در شرایط جنگ هستیم و وظیفه و مسئولیت این قشر بیش از پیش احساس می‌شود و از آنجا که نگاه مردم از دیرباز به قشر پزشکان به عنوان تکیه‌گاه عاطفی، به عنوان حکیم بوده و هست اینجایگاه را اجازه ندهیم خدشه دار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha