سلامت نیوز : دبیر‌کل جامعه‌اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره نامه اخیر رئیس جمهور در مورد انتخابات نظام پزشکی گفت: حرف‌های رئیس جمهور بدیع است و توقف انتخابات نظام پزشکی در اختیارات رئیس جمهور نیست و این طلب اختیاری بیش از اختیارات قانونی اوست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمد رضا باهنر در نشست خبری صبح امروز با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: ۲۲ بهمن امسال علی رغم مشکلاتی که در داخل و خارج وجود داشت و برخی تظاهر می‌کردند روی حضور مردم اثر منفی بگذارد، بهمن سنگینی شد برعلیه کشورهای خارجی که تلاش می‌کردند این مشکلات فلج کننده باشند. ولی مردم ضمن رنج بردن از این فشار‌ها نشان دادند که اصل نظام اعتقاد و اعتماد دارند.

ادامه داد: مسئولین باید تلاش بی‌وقفه‌ای برای حل مشکلات مردم را در دستور کارخود قرار دهند.

نایب رئیس جبهه پیروان درباره اظهارات آقای عسگراولادی در مورد احیای جبهه متحد اصولگرایی اظهار داشت: سیاست راهبردی ما در انتخابات تغییر نکرده و تلاش حداکثری می‌کنیم که اصولگرایان با هم به اتحاد برسند.

باهنرافزود: انتخابات سال ۹۲ انتخابات سه قطبی است که قطب اول آن اصلاح طلب‌ها هستند که گرایش‌های مختلف و مواضع گوناگونی دارند و هنوز به یک نقطه مشخص نرسیده‌اند. قطب دوم جبهه انحراف است که در انتخابات فعال هستند و سعی می‌کنند بتوانند ازاین فرصت استفاده کنند و شعارشان همراهی و همدلی با دولت است.

وی ادامه داد: اگرچه رئیس جمهور می‌گوید که دولت برای انتخابات ۹۲ حرکتی نمی‌کند اما مذاکرات، رفتار‌ها و صحبت‌ها می‌تواند به فعالیت‌های انتخاباتی ترجمه شود و دسته سوم اصولگرایان هستند که در انتخابات مجلس نهم نشان داده‌اند که در دو جبهه بزرگ رقابت می‌کنند یکی جبهه متحد اصولگرایی و دیگری جبهه پایداری که برخی معتقدند جبهه پایداری نزدیک به ایام انتخابات به دولت نزدیک می‌شود و با آن تشکیل جبهه می‌دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره نامه اخیر رئیس جمهور در مورد انتخابات نظام پزشکی گفت: حرف‌های رئیس جمهور بدیع است و توقف انتخابات نظام پزشکی در اختیارات رئیس جمهور نیست و این طلب اختیاری بیش از اختیارات قانونی اوست.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره ائتلاف ۱+۲ گفت: این ائتلاف بخشی از ظرفیت اصولگرایان است ولی همه آن نیست و اگر این سه نفر اصولگرایی را منحصر در خود بدانند و خودشان را محور قرار دهند یک اشتباه استراتژیک انجام داده‌اند و باید تلاش کنند همه اصولگرایان دور هم جمع شوند و با یک فرایند بر سر یک کاندیدا به تفاهم برسند.

نایب رئیس جبهه پیروان تصریح کرد: در جبهه پیروان که متشکل از ۱۵ تشکیلات است بیش از ۱۰ سال سابقه همکاری و هماهنگی وجود دارد و یکی از تشکل‌های جدی اصولگرایی و در همه انتخابات حرف جدی برای گفتن داشته و مکانیزم این جبهه برای ورود به انتخابات بررسی کاندیدای مورد نظر برهر تشکل وابسته و اعلام آن به جبهه بوده است که تا امروز حدود ۸ اسم به دست ما رسیده و ما تلاش کرده‌ایم این اسامی را به سه نفر تغییر دهیم و این سه نفر در جبهه بزرگ اصولگرایی برای بررسی معرفی شوند.

باهنر درباره اعلام کاندیداتوری خودش از طرف برخی تشکل‌ها تاکید کرد: این اعلام یک تفاهم متقابل نبوده و یک طرفه بوده است و من فعلا قصدی برای حضور ندارم.

نایب رئیس مجلس گفت: با وجود اینکه ما فکر می‌کنیم فضای آینده امید بخش است اما گرفتاری‌هایی هم مثل مشکلات اقتصادی و یا مسائل سیاست خارجی وجود دارد که لازم است هر کس کاندید نهایی شد با یک تیم معرفی شود تا بتواند مشکلات پیش رو را با سرانگشتان تدبیر باز کند.

باهنر بااشاره به‌احتمال کاندیداتوری آقای هاشمی اظهار داشت: مصلحت نیست ایشان وارد انتخابات شوند ولی می‌توانند در آن تاثیرگذار باشند و کار هماهنگی بین گروه‌ها را انجام دهند.

وی اضافه کرد: اگر اصلاح طلبان به یک کاندیدا نزدیک شوند این یک علامت است که بقیه گروه‌ها رای بیشتری داشته باشند تا به یک کاندیدا برسند.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ درصد مسائل قبل از ثبت نام‌ها شکل می‌گیرد و ۲۰ درصد آن در زمان ثبت نام تا زمانی که شورای نگهبان کاندیدای تایید شده را اعلام کنند و بیش از ۵۰ درصد آن بعد از اعلام نهایی شورای نگهبان است، بنابراین الان زمان مناسبی نیست که یک جریان سیاسی تصمیم قاطع بگیرد.

باهنر بااشاره به اینکه اگر آقای هاشمی وارد انتخابات شود دولت در مقابل ایشان موضع خواهد گرفت، اظهار داشت: دولت و رئیس جمهور در طی این ۸ سال در یک میدان دو قطبی بازی کردند و رقیب اصلی را آقای هاشمی معرفی کردند. چه در سال ۸۴ که ایشان کاندید بود چه در سال ۸۸ که این اتفاق نیفتاده بود ولی باید گفت این بازی نخ نما شده و دولت باید به دنبال قطب دیگری برای مخالفت باشد.

نایب رئیس جبهه پیروان با اشاره به احتمال حضور مشایی در انتخابات آینده گفت: دولت هنوز ناامید نیست که ایشان مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد، اما در اینکه ایشان در چارچوب رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودند درشرایط قانون اساسی قرار بگیرد باید هیات اجرایی تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

باهنر تصریح کرد: به نظر من اصلاح طلبان و فتنه گران یکی نیستند و جریان اصلاح طلبی که در چارچوب قانون اساسی حرکت می‌کند، میدان بازی برای انتخابات دارد و حتما با یک و یا چند کاندیدا برای انتخابات شرکت خواهد کرد، ولی لزوما خاتمی و هاشمی کاندیدای این جریان نخواهند بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در کشور کسانی که بتوانند همه شرایط را که در قانون آمده برای کاندیداتوری ریاست جمهوری داشته باشند به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد ولی عدم تایید یک نفر برای این انتخابات به این معنا نیست که این فرد سابقه بدی دارد و یا دارای مشکل اساسی است ولی احراز صلاحیت برای ریاست جمهوری سخت است.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره جبهه پایداری گفت: این جبهه نوپا است و اعضای آن حرف‌های متنوعی می‌زنند و طول می‌کشد تا به یک نقطه انسجام با یک گفتمان مشخص برسند.

وی اضافه کرد: در انتخابات مجلس شاهد بودیم در حالیکه رقابت بین جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایی بود در انتخابات داخلی مجلس جبهه پایداری از کاندید جبهه متحد حمایت کرد.

باهنر اضافه کرد: اشکال بزرگ این جبهه این است که در برابر فتنه و انحراف موضع گیری صریح، شفاف و روشن نداشته است در حالی که یک جریان سیاسی باید در قبال آن‌ها موضع گیری کند پس به نظر من جبهه پایداری در انتخابات یک قطب نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha