سلامت نیوز : پریسا ترابی امروز در نشست خبری هفته سلامت مردان اظهار داشت: مطالعات نشان می‌دهد مردان نسبت به زنان کمتر به سلامت خود توجه می‌کنند و بار مراجعات به مراکز درمانی برای دریافت خدمات سرپایی و دارو در این گروه کمتر از زنان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی خودمراقبتی در حوزه تغذیه را یکی از نکات ضروری برای سلامت مردان عنوان کرد و گفت: مردان به دلیل حضور در محیط‌های کار که گاهی سخت و زیان‌آور نیز هست شاید فرصت کافی برای آموزش و دسترسی به غذای خانگی نداشته باشند.

ترابی اذعان داشت: مصرف فست‌فودها در مردان بیشتر از زنان است و مصرف سبزی، میوه، آب و مایعات در گروه مردان بسیار کمتر از زنان است.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: طی سالهای اخیر وزارت بهداشت دستورالعمل تهیه غذا را برای رستوران‌ها و محیط‌های کار تدوین و ارائه کرده است تا در حد امکان غذای سالمتری در محیط‌های بیرون از خانه ارائه شود.

به گفته ترابی چاقی و اضافه‌ وزن در مردان بسیار بالا گزارش شده به طوری که 11 درصد مردان در جمعیت شهری و 6 درصد مردان در جمعیت روستایی چاق هستند.

وی ادامه داد: 40 درصد مردان در جمعیت شهری اضافه وزن دارند که این رقم در جمعیت روستایی به 21 درصد می‌رسد که شاید به دلیل استفاده از غذای سنتی و فعالیت فیزیکی بیشتر در روستاها آمار چاقی و اضافه وزن در مردان روستایی کمتر است.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تأکید کرد: طبق آمار 16 درصد مردان مبتلا به فشار خون بالا هستند و 90 درصد آنها کمتر از میزان استاندارد میوه و سبزی استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha