دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 67677

سلامت نیوز : رشید رمضانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته سلامت مردان با اشاره به اینکه مردان معمولاً برای درمان خود بسیار دیر مراجعه می‌کنند خاطرنشان کرد: اگر مردی هم برای درمان مراجعه کند معمولاً این امر به اصرار همسر خانواده اتفاق می‌افتد و شاید 5 تا 6 سال از شروع بیماری گذشته باشد که این امر باعث تأسف است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی مشغله زیاد و نوع فرهنگ اجتماعی حاکم بر جامعه را از جمله دلایل مراجعه دیرهنگام مردان به پزشک عنوان کرد و گفت: 16 درصد مردان فشار خون بالا دارند که این فشار خون تبعات خاص خود مانند سکته‌های قلبی، مغزی و بیماریهای کلیوی را در پی دارد.

 رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: 20 درصد مردان سیگار می‌کشند که خود زمینه‌ساز بیماریهای غیرواگیر مانند بیماریهای ریوی، انواع سرطان و دیابت است.

وی با اشاره به اینکه نظام ثبت سرطان در کشور چندین سال است که راه‌اندازی شده افزود: در مردان 10 سرطان بیبشتر بروز می‌کند که سرطان معده رتبه اول و سرطان پروستات رتبه دوم را به خود اختصاص داده است اما سرطان‌های مثانه، روده بزرگ، خون، ریه، دستگاه تنفسی، مری، لنفوم‌ها و دستگاه عصب مرکزی به ترتیب سرطان‌های دیگری هستند که 25 درصد بیشترین سرطان‌ها را در مردان به تشکیل می دهند.

رمضانی از اینکه اغلب مردان در مرحله پیشرفته و سوم بیماری مراجعه می‌کنند گفت: سرطان معده بیشترین مرگ‌ومیر را در مردان دارد و طی چند سال گذشته سرطان خون به دلایل آلاینده‌های محیطی از جمله آلودگی هوا رو به افزایش است چرا که هر چه میزان بنزن در هوا بیشتر شود به این سرطان دامن می‌زند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز طرح غربالگری سرطان روده بزرگ در 15 دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha