سلامت نیوز : سید سعید سعیدی ظهر امروز در نشست خبری ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار شد، اظهار کرد: به ازای هر 500 نفر از اعضایی که در انتخابات سازمان نظام پزشکی شرکت کنند یکی از اعضای هیئت مدیره آن شهرستان می‌تواند در مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی حضور پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: به عنوان مثال در شهرستان مشهد که اعضای نظام پزشکی در حدود 3 هزار و 700 نفر است در صورتی که اعضا 100 درصد حضور پیدا کنند 8 نفر از اعضای هیئت مدیره 17 نفره می‌توانند حضور پیدا کنند.

دبیر هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی حضور اعضای نظام پزشکی در انتخابات را یکی از کمک‌دهنده‌های اصلی در حل مشکلات جامعه پزشکی دانست و متذکر شد: اعضا می‌توانند با حضور در این انتخابات به صورت غیر مستقیم در اداره سازمان نظام پزشکی نقش داشته باشند.

سعیدی در ارتباط با وظایف سازمان پزشکی در کشور خاطر نشان کرد: حفظ شئونات جامعه پزشکی، نظارت بر فعالیت‌های این جامعه، برخورد صنفی، مشخص کردن حد و مرز برای تبلیغات پزشکان، سایز تابلوها، سربرگ نسخه‌ها، مواردی که باید در مهر ذکر شود و موارد دیگری از این قبیل از جمله وظایف این سازمان است.

وی ادامه داد: هدف در تمامی این اقدامات انجام شده آبروی جامعه پزشکی و شأنیت آنها حفظ شود و بتواند این جامعه برای سایر اقشار الگو قرار بگیرد.

دبیر هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی با بیان اینکه برخی از بازآموزی‌ها و نوآموزی‌های پزشکان بر عهده سازمان نظام پزشکی است افزود: علاوه بر این سازمان نظام پزشکی نقش مشاور را در تعیین تعرفه‌ها و برخی از لوایح دولتی مربوط به جامعه پزشکی ایفا می‌کند.

سعیدی با اشاره به اینکه سازمان پزشکی در کل کشور حدود 140 هزار نفر است تاکید کرد: این اعضا در 6 گروه پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، افراد دارای دکترای علوم آزمایشگاهی، متخصصان مامایی و کارشناسان پروانه‌دار شامل بینایی‌سنجان، فیزیوتراپ‌ها و مواردی دیگر از این قبیل تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی در هر شهرستان بستگی به تعداد اعضای سازمان نظام پزشکی آن شهرستان دارد گفت: اگر تعداد اعضای نظام پزشکی یک شهرستان زیر 100 نفر باشد آن شهرستان نمی‌تواند هیئت مدیره مستقل داشته باشد.

دبیر هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی افزود: اگر تعداد اعضای نظام پزشکی یک شهرستان بین 100 تا 500 نفر باشد این شهرستان می‌تواند هیئت مدیره 11 نفره داشته باشد و در صورتی‌که این سازمان بیش از 500 نفر عضو داشته باشد آن شهرستان می‌تواند هیئت مدیره 17 نفره تشکیل دهد.

سعیدی با بیان اینکه انتخابات سازمان پزشکی هر 4 سال یک بار انجام می‌شود یادآور شد: در انتخابات دوره گذشته بیش از 91 درصد اعضای سازمان نظام پزشکی در انتخابات نظام پزشکی سراسر کشور شرکت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha