دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 67680

سلامت نیوز : محمد اسماعیل مطلق امروز در نشست خبری هفته سلامت مردان اظهار داشت: برای ارتقا سلامت مردان در ابعاد جسمی، روحی، روانی و اجتماعی و تأکید بر نقش خود مراقبتی برای جلوگیری از بیماری پیش‌نویس سند سلامت مردان تدوین شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی اظهار امیدواری کرد تا با برطرف شدن برخی نکات در این پیش نویس، سند نهایی در هفته سلامت که 18 فروردین سال آینده آغاز می‌شود توسط وزیر بهداشت رونمایی شود.

مطلق با اشاره به اینکه بحث سلامت مردان از 7 سال گذشته با اختصاص یک روز آن هم با محوریت «پروستات» آغاز شد افزود: در ابتدا متخصصان اورولوژی با این عنوان سالی یک روز کار را آغاز کردند ولی با استقبال نهادها و مردان میانسال 25 تا 50 سال پیشنهاد شد تا روز ملی سلامت مردان از یک روز به یک هفته گسترش یابد.

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت به شعارهای محوری در هفته سلامت مردان اشاره کرد و گفت: این هفته از اول اسفند تا هفتم اسفند با شعار «با خود مراقبتی یک برنده باشید» به ترویج نکات کلیدی در شاخه‌های مختلف برای خود مراقبتی و سلامت مردان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: عنوان روز اول اسفند «خودمراقبتی و تغذیه پیشگیرانه» است که مصرف گوجه فرنگی برای پیشگیری از سرطان پروستات، اجتناب از مصرف بی‌رویه نمک و کاهش مصرف فست‌فودها و غذاهای کنسروی در این راه توصیه می‌شود.

به گفته مطلق خود مراقبتی و فعالیت بدنی عنوان روز دوم سلامت مردان ایرانی است که تحرک و فعالیت بدنی رمز اصلی آن عنوان شده است.

خود مراقبتی و ترک مصرف دخانیات، پایبندی به روابط خانوادگی، کنترل عوامل خطر بیماری‌زا برای کاهش چربی، قند و فشار خون، رعایت ایمنی در محیط کار برای کاهش حوادث شغلی و کنترل استرس برای سلامت روان و قلب از دیگر عناوین روزهای هفته سلامت مردان در کشور است که مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت به آن اشاره کرد.

از 7 سال پیش روز سلامت مردان به عنوان یک روز ملی در کشور به ثبت رسید و همه ساله پزشکان و نهادهای مرتبط با سلامت مردان اقداماتی رابرای ارتقای سلامت مردان انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha