سلامت نیوز : سید جلیل حسینی امروز در نشست خبری هفته سلامت مردان بحث اطلاع‌رسانی به مردان را در حوزه سلامتی یکی از نکات کلیدی عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛  وی گفت: تا 7سال گذشته کمتر از 5 کشور مانند آمریکا، استرالیا، کانادا و چین بحث سلامت مردان را به طور جدی در دستور کار داشتند که ایران نیز به همت انجمن اورلوژی ایران و وزارت بهداشت روز سلامت مردان را در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: اگر امروز به 7 سال قبل برگردیم متوجه می‌شویم که اطلاعات مردان نسبت به یک بیماری کم علامت و خطرناک مانند پروستات نسبت به قبل بسیار افزایش یافته تا جایی که در خانواده‌ها شاهدیم که پدر و برادران دادن تست پروستات را از 45 سالگی به اطرافیان توصیه می‌کنند.

جلیلی افزایش آگاهی جامعه را نسبت به علائم و نشانه‌های بیماری برای مراجعه به موقع بسیار مؤثر دانست و گفت: در کشورهای توسعه یافته هنگامی که بیمار به مطب مراجعه می‌کند 30 تا 40 درصد از بیماری خود اطلاع دارد که این امر به پزشک بسیار کمک می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در زمینه سرطان مثانه و بیضه نزول نیافته در کودکان زیر یکسال نسبتاً موفق بوده‌ایم و در بحث روابط جنسی که می‌تواند به عوارض زیادی در جامعه شود نیز نسبتاً موفق عمل کرده‌ایم اما امیدواریم همواره مردان را نسبت به خطراتی که سلامتشان را تهدید می‌کند آگاه کنیم.

وی با انتقاد از انجمن‌های علمی و سازمان نظام پزشکی در ورود به بحث سلامتمردان گفت: ما 15 انجمن علمی - پزشکی داریم که فقط انجمن اورولوژی و طب ورزشی در عرصه سلامت مردان وارد شده‌اند و باید از سایر انجمن‌ها و سازمان نظام پزشکی خرده بگیریم که چرا که جای سازمان نظام پزشکی در تمام 6 سالی که روز سلامت ملی مردان برگزار شد خالی بوده و لازم است که در این عرصه وارد شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما فقط نباید راجع به بیماری‌های اورلوژی که سلامت مردان را تحت تأثیر قرار می‌دهد صحبت کنیم بلکه بیماری‌های قلبی - عروقی، تنفسی و سایر بیماریها نیز می‌تواند از جمله سرفصل‌های هفته سلامت ملی مردان باشد.

هفته سلامت مردان از اول تا هفتم اسفند با شعار «با خود مراقبتی یک برنده باشید» همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha