سلامت نیوز : فرحناز رافع در یک نشست خبری با اشاره به جزئیات طرح ملی فرشتگان رحمت خاطرنشان کرد: سازمان داوطلبان هلال احمر در راستای اهداف و برنامه‌های بشردوستانه جمعیت و برای ایجاد حس نوعدوستی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به ویژه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست امسال برای چهارمین بار متوالی طرح فرشتگان رحمت را در سراسر کشور اجرا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: از این طریق طیف گسترده‌ای از نیازمندانی که قادر به تهیه پوشاک و مواد غذایی در ایام نوروز نیستند مددرسانی می‌شوند.

رافع با تأکید بر اینکه در این طرح زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرستی که توسط هیچ نهاد، ارگان و سازمان خیریه‌ای حمایت نمی‌شوند زیر پوشش قرار می‌گیرند، افزود: افراد پشت خط مانده که احتمالاً توسط بهزیستی یا کمیته امداد تحت پوشش قرار نگرفته‌اند ولی در عین حال بنا به تشخیص مددجویان داوطلب هلال احمر نیازمند محسوب می‌شوند بسته‌های عیدانه‌ فرشتگان رحمت را دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: بسته‌های عیدانه برای خانواده‌های 4 نفره تدارک دیده شده که شامل ضروریاتی مانند برنج، روغن، قند و شکر، ماکارونی، رب گوجه‌فرنگی و چای مجموعا به ارزش 200 هزار تومان است.

به گفته رافع سال گذشته 140 هزار بسته عیدانه در طرح فرشتگان رحمت به خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور توزیع شد و امسال بنا داریم با توجه به میزان کمک‌های دریافتی توزیع بسته‌ها 2 تا 3 برابر شود.

وی در مورد زمان توزیع بسته‌های عیدانه نیز خاطرنشان کرد: این کمک‌ها از 15 اسفند تا اول فروردین بیشتر در مناطق محروم به ویژه روستاهای دورافتاده حاشیه شهرها با حضور داوطلبان هلال احمر جلوی در منازل نیازمندان توزیع می‌شود.

وی در مورد اعتبارات لازم برای تهیه این بسته‌ها اذعان داشت: سال گذشته 4 میلیارد تومان مجموع کمک‌های خیرین و داوطلبان هلال احمر برای تهیه بسته‌های عیدانه بود که امسال امیدواریم با بهره‌گیری از کمک برخی شرکت‌های بزرگ این رقم افزایش چشمگیری داشته باشد تا بتوانیم میزان کمک‌ها را افزایش دهیم.

رافع در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از کمک سازمان امداد و نجات و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر را در بخش دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: تا سال گذشته فقط از ظرفیت داوطلبان هلال احمر استفاده می‌شد ولی امسال از مشارکت داوطلبان حامی برای نخستین بار در طرح فرشتگان رحمت نیز بهره می‌بریم.

وی همچنین گفت: برای نخستین بار شناسنامه‌ای را از افراد نیازمند در طرح عیدانه تهیه می‌کنیم تا از این شناسنامه حمایتی برای پروژه‌های بعدی در سازمان هلال احمر مانند پروژه‌های بهداشتی، معیشتی و طرح همای رحمت در طول سال استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha