دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 67690

سلامت نیوز : کاظم ندافی در گفت‌و‌گو با فارس،‌افزود: در مورد آب شهرها وزارت بهداشت و وزارت نیرو نظارت کافی دارند و کیفیت آب مناطق شهری مشکل جدی ندارند، نمی‌خواهم بگویم هیچ مشکلی نیست اما مشکلی که تحت کنترل نباشد، در مورد آب شهرها نداریم.

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل در مورد آب آشامیدنی روستاهایی است که سیستم آبرسانی آنها تحت پوشش وزارت نیرو و شرکتهای آب و فاضلاب روستایی نیست و در این روستاها گاهی مشکل آلودگی آب را شاهد هستیم.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: مشکل اصلی این است که آبرسانی این روستاها را افرادی از آنها یا شوراهای روستایی انجام می‌دهند و حتی برای مصرف کنندگان قبض صادر می‌کنند در حالی که طبق مقررات کشور تمام این شرکتها باید به شرکت آب و فاضلاب روستایی تحویل شوند و وزارت نیرو و شرکتهای آب و فاضلاب روستایی نیز در تحویل گرفتن این شرکتها باید جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی افزود: از مجموع بیش از 60 هزار روستای کشور، بیش از یک سوم تحت پوشش شرکتهای آب و فاضلاب روستایی نیستند و متأسفانه مشکلاتی از نظر کیفیت آب و وجود آلودگی در آب این روستاها وجود دارد‌. البته نمی گوییم همه آنها مشکل دارند.

ندافی در پاسخ به این پرسش که آب این روستاها چه مشکلی دارند، توضیح داد: وقتی آب یک روستا زیر نظر شرکت آب و فاضلاب روستایی و وزارت نیرو باشد، وقتی وزارت بهداشت آلودگی را مشاهده کرد می‌داند با کجا باید مکاتبه کند تا سریع مشکل بر طرف شود اما وقتی سیستم آبرسانی در دست افراد متفرقه باشد، کار نظارت وزارت بهداشت هم مشکل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha