دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 67692

سلامت نیوز :  کامبیز مهدی‌زاده ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی خراسان جنوبی اظهار کرد: این آمار در سال 87 دو مورد بوده که این افزایش نگران کننده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: البته از این تعداد سه نفر بومی خراسان جنوبی نیستند و از استان‌های کرمان، گلستان و یکی از استان‌های غربی کشور است که در مجموع آمار Hiv مثبت در استان به پنج مورد می‌رسد.

فوت 4 هزار و 722 نفر مبتلا به ایدز در کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فوت 4 هزار و 722 نفر مبتلا به ایدز در کشور خبر داد و گفت: بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت در حال حاضر 3 هزار و 455 مورد ابتلای به ایدز در کشور گزارش شده است که در مرحله ورود به این بیماری قرار دارند.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه برای بیماری ایدز در ایران سه موج وجود دارد، ادامه داد: افراد مبتلا به ایدز از سه راه گرفتن خون و فراورده‌های آن، معتادان تزریقی و روابط جنسی در ایران مبتلا می‌شوند.

وی تصریح کرد: از سال 65 تا سال 90 درصد مبتلایان به ایدز از طریق تزریق با وسایل مشترک 69.6 درصد، رابطه جنسی 10.5 درصد، دریافت خون یک درصد، انتقال از مادر یک درصد و عوامل شناسایی نشده 17.9 درصد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اذعان داشت: بر اساس آمار سال 90 درصد مبتلایان به ایدز از طریق اعتیاد تزریقی 62.5 درصد، رابطه جنسی 21.2 درصد، انتقال از مادر 3.9 درصد، شناسایی نشده 12.2 درصد بوده و گزارشی از طریق انتقال خون داده نشده است.

مهدی‌زاده اظهار کرد: درصد شیوع ایدز در کشور در بین زنان 9.2 درصد و در بین مردان 90.8 درصد است.

وی افزود: اولین گزارش از ابتلا به ایدز در سال 1981 در آمریکا بین افراد هم‌جنس‌باز بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در عرض 20 سال بیماری ایدز به یک معضل جهانی تبدیل شد و در مرحله همه‌گیری تمام کشور‌ها قرار گرفته است.

مهدی‌زاده متذکر شد: اطلاع‌رسانی بیماری ایدز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha