سلامت نیوز :  عباسعلی ناصحی امروز در نشست خبری هفته سلامت مردان خاطرنشان کرد:‌ اگر چه مراجعه زنان برای مشکلات روانی و گرفتن مشاوره به مطب‌ها و مراکز درمانی بیشتر از مردان است ولی وقتی وارد بیمارستان می‌شویم تعداد بستری مردان بسیار بیشتر از زنان دیده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ به گفته رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت میزان بستری مردان به دلیل اختلالات روانی ۲ تا ۳ برابر زنان است.

وی با اشاره به اینکه مردان توجه کمتری به سلامت خود دارند، گفت: پیشگیری و توجه به بهداشت فردی در مردان کمتر رعایت می‌شود اما آنها با استرس کاری بیشتری مواجه هسنند در عین حال تغذیه، خواب و استراحت کافی در مردان مغفول مانده است.

ناصحی با بیان اینکه مردان بر این باورند که نسبت به زنان آسیب‌ناپذیرند افزود: همین طرز تفکر سبب می‌شود تا مراجعه به پزشک را نشانه ضعف بدانند و از طرفی مردان تا حد زیادی از مرگ ترس بیشتری دارند و همین امر باعث می‌شود تا دیرتر به پزشک مراجعه کنند.

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت با اشاره به آماری که در پیمایش ملی سلامت روان که در سال‌های 89 و 90 انجام شد، گفت: شیوع کلی اختلالات روانی در مردان 15 تا 64 سال 20.8 درصد است که اختلالات اضطرابی در این قشر 12 درصد و اختلالات خلقی 11.9 درصد و افسردگی 10.7 درصد در مردان گزارش شده است.

به گفته ناصحی طبق آماری که پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی اعلام کرده شیوع سوء مصرف مواد مخدر در جمعیت 15 تا 64 ساله کشور 2.65 درصد گزارش شده که 91 درصد از این آمار مربوط به مردان است و می‌توان گفت نسبت شیوع مصرف مواد در مردان 13 برابر زنان بوده است.

وی تأکید کرد: طبق بررسی‌ها یک سوم جمعیت 15 تا 64 سال مردان در طول یک سال نیاز به مراجعه برای اختلالات روانی داشته‌اند که این مشکلات شامل مشکلات زناشویی، بین فردی، مشاوره برای ازدواج، مشاوره برای تحصیل و تربیت فرزندان بوده است اما فقط 20 درصد مردان مراجعه کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha