سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده برای اجرای آزمایشی طرح «واگذاری مدیریت بخش‌های بیمارستانی در حدود پنج بیمارستان پایتخت» خبر داد و گفت: قرار است هزینه تمام شده خدمات، ملاک پرداخت‌ها در این بیمارستان‌ها باشد.

دکتر سید حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره زیرساخت‌های مورد لزوم برای واگذاری مدیریت بخش‌های بیمارستانی به روسای بخش‌های بیمارستانی، گفت: این موضوع زیرساخت زیادی لازم ندارد، همین قدر که رییس دانشگاه مربوطه، واگذاری مسوولیت و اختیارات را به زیر مجموعه بیمارستان‌ها که بخش‌ها و روسای بخش‌ها هستند، انجام دهد، کافی است.

وی افزود: در این زمینه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها هم مشخص هستند و تنها لازم است تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه و شورای روسای بخش‌ها منعقد شود تا این اختیارات به بخش‌ها و روسای بخش‌ها داده شود.

امامی رضوی با اشاره به برخی امکاناتی که مقرر شده به این بیمارستان‌های پایلوت اضافه شود، ادامه داد: در این بیمارستان‌ها قرار است هزینه تمام شده خدمات، ملاک پرداخت‌ها باشد. همچنین در بحث حق‌الزحمه پزشکان نیز ترمیمی صورت می‌گیرد که آنها با دلگرمی بیشتری در این بیمارستان‌ها خدمت‌رسانی کنند.‌

کمک مالی وزارت بهداشت به بیمارستان‌های پایلوت

وی درباره چگونگی تامین اعتبارات برای پرداخت هزینه تمام شده خدمات در بیمارستان‌های پایلوت، گفت: بناست که از اعتبارات متمرکز وزارتخانه کمکی به این بیمارستان‌های پایلوت صورت گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فعلا قرار است این طرح در حدود پنج بیمارستان تهران اجرا شود. اگر شهرستان‌ها نیز داوطلب باشند به این طرح اضافه می‌شوند.

امامی رضوی در پایان گفت: ساز و کار اجرایی واگذاری مدیریت بخش‌های بیمارستانی آغاز شده و تا پایان سال در این پنج بیمارستان اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha