سلامت نیوز : رییس انجمن علمی مامایی ایران با بیان اینکه عملکرد سازمان نظام پزشکی در سال‌های گذشته دارای نقاط قوت و ضعف فراوان است، بر ضرورت ارزیابی دقیق درونی و بیرونی سازمان نظام پزشکی برای اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تاکید کرد.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با توجه به انتخابات سازمان نظام پزشکی در روز چهارم اسفند ماه جاری به تبیین اولویت‌ها و دغدغه‌های جامعه پزشکی بویژه گروه مامایی پرداخت و عنوان کرد:‌ سازمان نظام پزشکی یک مجموعه صرفا صنفی است که مهم‌ترین خط مشی‌اش، حفظ و ارتقای سلامت جامعه و توجه ویژه به جامعه پزشکی برای برآوردن نیازهای صنفی آنهاست.

وی افزود: عملکردی که سازمان نظام پزشکی در سال‌های اخیر داشته است، هم دارای نقاط ضعف و هم نقاط مثبت فراوان است.

خداکرمی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی نیازمند ارزیابی درونی و بیرونی است، عنوان کرد: علاوه بر اینکه لازم است سازمان نظام پزشکی خود را از درون ارزیابی کند با نظارت و ارزیابی یک گروه بیرونی نیز می‌توان با قاطعیت نقاط ضعف و قوت عملکردی را مشخص کرد و با اتخاذ راهکارهای مناسب برای رفع آن، اقدامات لازم را انجام داد تا ضمن حفظ حقوق بیماران، حقوق پزشکان نیز مورد توجه جدی واقع شود.

رییس انجمن علمی مامایی ایران به مطالبات جدی ماماها از سازمان نظام پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: تعرفه‌گذاری خدمات مامایی، بازنگری شرح وظایف ماماها و پوشش بیمه‌ای این خدمات همواره مطرح بوده، اما تاکنون به ثمر نرسیده است.

خداکرمی با اشاره به اینکه پیگیری مطالبات فوق از مهم‌ترین اولویت‌های گروه مامایی در آینده خواهد بود، اظهار کرد: بایستی عدالت حرفه‌ای در سازمان نظام پزشکی رعایت شود، چرا که این سازمان تنها متعلق به پزشکان نیست، بلکه گروه‌های دیگری از جمله ماماها و گروه‌های پروانه‌دار نیز از جمله اعضای آن به شمار می‌روند، بنابراین لازم است در حیطه مدیریتی حضور پیدا کرده و بتوانند با قرار گرفتن در پست‌های ستادی، برای تحقق مطالباتشان تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha