دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 67708
سلامت نیوز : پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید تاکید کردند استفاده از روش IVF برای کمک به باردار شدن در زنانی که با مشکلات بارداری مواجه هستند در افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های زنان و سرطان پستان تاثیری ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر لوئیس برینتون،‌ رییس بخش اپیدمیولوژی هورمونی و تولیدمثلی در انستیتو ملی سرطان مری لند در این باره خاطرنشان ساخت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که استفاده از روش IVF‌ تاثیری در افزایش خطر ابتلا به سرطان ندارد و زنان نباید از این نظر نگرانی داشته باشند.

استفاده از داروهای تحریک کننده تخمک گذاری و یا تحریک تخمدانها برای تولید تخمک بخشی از روشهای درمانی به شیوه IVF هستند. برخی از متخصصان تاکنون تصور می‌کردند که این روش‌ها ممکن است خطر بروز سرطان را در زنان افزایش دهد اما تاکنون نتایج مطالعات در این زمینه ضد و نقیض بوده است.

در این مطالعه جدید متخصصان روی سوابق پزشکی 67 هزار و 608 زنی که بین سالهای 1994 تا 2011 میلادی تحت درمان به روش IVF قرار گرفته بودند بررسی کرده و آنها را با 19 هزار و 795 زن دیگر مقایسه کردند که به دنبال روش‌هایی به جز IVF‌ برای بارداری شدن بودند.

نتایج این بررسی‌ها نشان داد: میزان خطر احتمالی ابتلا به سرطان‌های پستان و بافت داخلی رحم (آندومتر) در زنانی که به روش IVF باردار شده‌اند هیچ تفاوتی با سایر زنان ندارد. هرچند این مطالعه تاکنون در ابعاد بسیار کوچک انجام گرفته و برای دستیابی به نتایج قطعی‌تر انجام آزمایشات گسترده‌تر مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha