سلامت نیوز : قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کاهش قیمت مخدر «شیشه» نسبت به سالهای گذشته خبر داد و گفت: قیمت مخدر شیشه در 2 ماه گذشته با توجه به ضرباتی که به شبکه‌های تولید مواد صنعتی وارد شده است، افزایش یافته، اما در حال حاضر قیمت این مخدر ویرانگر به یک میلیون تومان و میزان دسترسی به آن در تهران به کمتر از پنج دقیقه رسیده است.

طه طاهری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به آخرین وضعیت کشت خشخاش در افغانستان نیز گفت: بر اساس گزارش سازمان ملل، 155 هزار هکتار از مزارع افغانستان زیر کشت خشخاش قرار دارد، اما طبق آمار واقعی، حدود 180 هزار هکتار از مزارع افغانستان زیر کشت خشخاش است.

افزایش کشت حشیش در افغانستان در سال جاری

وی از افزایش کشت حشیش در سال جاری در افغانستان خبر داد و عنوان کرد: کشت حشیش نیز افزایش یافته است.طاهری ادامه داد: هر چند ممکن است زمین زیر کشت در افغانستان افزایش یافته باشد، اما وجود آفت در مزارع خشخاش، میزان تولید در هر هکتار را کاهش داده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای غیر رسمی سازمان ملل، تولید امسال مواد مخدر در افغانستان به مرز هفت تا هشت هزار تن می‌رسد، اما آمارهای رسمی این میزان را 4000 تن اعلام کرده‌اند.

وی درباره میزان ناخالصی‌های موجود در تریاک نیز اظهار کرد: از گذشته شبکه‌های توزیع‌کننده مخدر تریاک مواد خالص را در اختیار مشتری قرار نمی‌دادند و هم اکنون نیز آن را با مواد دیگری ترکیب و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسانند که باید میزان ناخالصی آن را از طریق بررسی‌های آزمایشگاهی احصاء کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha