نمایندگان ائتلاف مستقل انجمن های گروه پزشکی، ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی و ائتلاف امید با اعلام اتحاد این سه ائتلاف با عنوان ائتلاف 3 گانه با شعار صداقت، برنامه ریزی کارشناسی و ارائه گزارشی شفاف به جامعه و جامعه پزشکی،اعلام موجودیت کردند.

سازمان نظام پزشکی تکیه گاه پزشکان /فرمولی تازه برای موفقیت
سلامت نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن جراحان عمومی ایران نیز با تاکید بر اینکه پدیده زیرمیزی از طرف جامعه پزشکی رواج نیافته است خاطرنشان کرد: «اشکال در واقعی نبودن سرانه درمان است. عضو مجمع عمومی نظام پزشکی نیز با اشاره به بی اعتمادی پزشکان عمومی نسبت به سازمان تاکید کرد: پزشکان عمومی در پایین ترین هرم درآمدی قرار دارند.»

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، در نشست خبری که به منظور بررسی وضعیت انتخابات سازمان نظام پزشکی در آستانه برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور در محل انجمن علوم آزمایشگاهیان برگزار شد. نمایندگان ائتلاف مستقل انجمن های گروه پزشکی، ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی و ائتلاف امید با اعلام اتحاد این سه ائتلاف با عنوان ائتلاف 3 گانه در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی اعلام موجودیت کردند.

در این نشست دکتر سید جلیل حسینی به عنوان سرلیست ائلاف 3 گانه، با انتقاد از عملکرد سازمان نظام پزشکی از ناخرسندی جامعه پزشکی اعم از متخصصین، پزشکان عمومی، دندانپزشکان، داروسازان و آزمایشگاهیان نسبت به آنچه در سازمان نظام پزشکی گذشته صحبت کرد و تاکید کرد نظام پزشکی محلی برای امور صنفی است و نباید سیاسی باشد.

وی با بیان اینکه یکی از نشانه های ناخرسندی از عملکرد نظام پزشکی حضور نیافتن در پای صندوق های رای به هنگام برگزاری انتخابات نظام پزشکی است تاکید کرد: سازمان در حمایت از صنف خود عملکرد برجسته ای نداشته و گاها عملکرد این سازمان نامناسب بوده است.

مشاور انجمن اورولوژی ایران با اشاره به ردصلاحیت مسئولین سازمان نظام پزشکی به دلایل غیرسیاسی، از آمادگی جامعه پزشکی کشور برای تغییر در روند این سازمان اشاره کرد و گفت: جامعه پزشکی برای تبدیل سازمان به سازمانی فعال و پویا در جهت سلامت جامعه و تکیه گاهی برای جامعه پزشکی و مردم آماده است و در همین راستا کاندیداهای جدیدی را معرفی کرده است.

وی افزود: این کاندیدها که شامل پزشکان عمومی، دندانپزشکان، داروسازان، ماما، نماینده جامعه آزمایشگاهیان و پروانه دار است، سعی کرده اند سه هدف اصلی را در برنامه های خود در نظر بگیرند.

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: صداقت، برنامه ریزی کارشناسی و ارائه گزارشی شفاف به جامعه و جامعه پزشکی، سه هدف عمده ای است که برای موفقیت سازمان نظام پزشکی در دوران جدید تبیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی دچار بی اعتمادی ناشی از عملکرد سازمان نظام پزشکی شده است گفت: باید بتوانیم سازمانی در خور شان جامعه پزشکی کشور پایه ریزی کنیم.
به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، در ادامه این نشست دکتر بهزاد رحمانی با تاکید بر اینکه سرانه درمان، پولی است که دولت برای درمان یک ایرانی در نظر می گیرد افزود با واقعی شدن سرانه درمان، بیمه ها و بیمارستان های دولتی قدرتمند می شوند.

وی تاکید کرد: اگر امروز زیرمیزی در حوزه سلامت افزایش پیدا کرده است، علت آن ضعف در ارائه خدمات درمانی در بخش دولتی است. مطمئن باشید اگر سرانه درمان واقعی شود، زیرمیزی در حوزه سلامت از بین خواهد رفت و آن وقت است که بخش خصوصی باید به دنبال بیمار باشد.

دکتر رحمانی ادامه داد: متاسفانه مسئولین مردم را در این زمینه آگاه نمی کنند و به همین دلیل باعث می شوند جامعه پزشکی و مردم در مقابل هم قرار بگیرند در حالی که اگر بخش دولتی قدرتمند شود، دیگر کسی به سراغ بخش خصوصی نمی رود و مردم هم مجبور نیستند پولی از جیبشان بابت درمان پرداخت کنند.

این عضو هیئت مدیره انجمن جراحان عمومی ایران گفت: مردم باید بدانند که پدیده زیرمیزی از طرف جامعه پزشکی رواج نیافته است بلکه اشکال در واقعی نبودن سرانه درمان است.

وی با اشاره به انتخابات نظام پزشکی خاطرنشان کرد: در صورتی که ساختار سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت به حد کفایت پاسخگوی جامعه پزشکی بود، شاید امروز با تکثر انجمن های پزشکی در کشور مواجه نبودیم. امروز بیش از 150 انجمن پزشکی در کشور وجود دارد که وجود این تعداد انجمن پزشکی، بیانگر نیاز واقعی جامعه پزشکی برای پاسخگویی به مطالبات آنها است.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، در ادامه این نشست، دکتر شهریار خاقانی عضو مجمع عمومی نظام پزشکی و نماینده انجمن علمی پزشکان عمومی گفت: انتظار می رود در این دوره از انتخابات نظام پزشکی، پزشکان عمومی کشور با مشارکت بالا و پرشور در پای صندوق های رای حاضر شوند تا بتوانند مجددا جایگاه از دسته رفته پزشکان عمومی در نظام پزشکی را تقویت کنند.

وی با تاکید بر بی اعتمادی پزشکان عمومی به دلیل محرومیت های ساختار یافته در سازمان خاطرنشان کرد: بزرگترین اورژانس های کشور توسط پزشکان عمومی اداره می شود اما متاسفانه این قشر در پایین ترین هرم درآمدی قرار گرفته اند. بروز این وضعیت باعث بی اعتمادی از سوی مردم به پزشکان عمومی شده است، در همین راستا، پزشکان عمومی نیز به نوعی نسبت به مسئولین مربوطه بی اعتماد شده اند که این مسئله باعث شده پزشکان عمومی حضور کم رنگی در انتخابات نظام پزشکی داشته باشند.

دکتر خاقانی در پایان گفت: عدم مشارکت پزشکان عمومی در انتخابات نظام پزشکی باعث تضییع حقوق آنها می شود و مشارکت نداشتن در انتخابات، باعث می شود تا کسانی از طیف پزشکان عمومی وارد این سازمان شوند که درد جامعه و پزشکان عمومی را نمی دانند.
لازم به ذکر است که افراد منتخب ائتلاف سه گانه عبارتند از :

دکتر سید جلیل حسینی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری به عنوان سرلیست این ائتلاف
دکتر جلال جلال شکوهی،  متخصص رادیولوژی
دکتر محمد حسین آیتی، متخصص طب سنتی
 دکتر علی دباغ،  متخصص بیهوشی
دکتر علی یعقوبی، جراح عمومی

 از گروه پزشکان عمومی :
دکتر شهریار خاقانی، پزشک عمومی
دکتر ملیحه کیانفر، پزشک عمومی
دکتر فرهاد تیمورزاده، پزشک عمومی
 دکتر محمدمهدی گلمکانی ،پزشک عمومی

 از میان داروسازان دکتر حمید خویی و  دکتر خیرالله غلامی

 از میان دندانپزشکان  دکتر فرخ زاد ،  دکتر سعید ساعی

 از میان رشته علوم آزمایشگاهی دکتر فاطمه نادعلی

 از میان گروه مامایی دکتر فاطمه خداکرمی.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه خداکرمی ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    میخواستم بپرسم چطور بدون اینکه بدونی عضو یک ائتلاف تصور میشی؟ و باز بدون اینکه روحت خبر داشته باشه اسمت میره پای یه بیانیه؟ من دکتر فاطمه خداکرمی هستم و عضو هیچ ائتلاف و گروهی نبوده و نیستم متاسفم