سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 67758
سلامت نیوز :  در جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار مقرر شد در زمینه کاهش قیمت مرغ، مرغ منجمد با قیمت کیلویی 4800 تومان توزیع و مقدمات حمل و نقل و توزیع میوه شب عید نیز فراهم شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ علی پورکاوه، مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت از توزیع مرغ منجمد با قیمت کیلویی 4800 تومان خبر داد و گفت: مرغ منجمد موجودی ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام از اول اسفند ماه به قیمت کیلویی 4400 تومان از در سردخانه توزیع و با قیمت 4800 تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی درباره دلایل اتخاذ این تصمیم گفت:‌ به لحاظ این‌که در ایام پایانی سال تقاضا افزایش می‌یابد قیمت مرغ منجمد را تعدیل کردیم.پورکاوه از توزیع مرغ 4800 تومانی در مراکزی مثل واحدهای صنفی، میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و بیان کرد: وضعیت عمومی بازار به جهت توزیع مرغ در راستای تنظیم بازار شب عید مناسب است.

مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که آیا علت هجوم مردم برای خرید مرغ بی اعتمادی به بازار است پاسخ داد: قیمت گوشت مرغ نسبت به سایر اقلام پروتئینی مناسب ‌تر است و هجوم مردم به دلیل بی اعتمادی آن‌ها به بازار نیست.وی افزود: در حال حاضر مقدار زیادی مرغ منجمد با قیمت مناسب در حال توزیع است و به میزان مصرف مردم مرغ ذخیره شده داریم.

توزیع میوه شب عید از پنجم اسفند ماه
پورکاوه با تاکید بر این‌که برنامه ریزی حمل ونقل میوه و مرکبات ذخیره شده به استان‌ها فراهم شده است تصریح کرد: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مقرر شد میوه و مرکبات ذخیره شده برای شب عید از پنجم اسفند ماه به استان‌ها حمل شده و توزیع آن آغاز شود.مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: چگونگی توزیع این ذخایر در اختیار خود استان‌هاست.

توقف صادرات مرغ
از سوی دیگر مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی از توقف صادرات مرغ از هفته گذشته خبر داد.حسین مقدم‌نیا اظهار کرد: در حالی که ایران ماهانه 150 هزار تن مرغ تولید می‌کند، توقف صادرات این محصول که به تازگی آغاز و تنها 500 تن گوشت مرغ صادر شده است، نمی‌تواند تاثیری در کاهش قیمت این محصول داشته باشد.
وی افزود: ایران جزو کشورهای برتر در تولید مرغ است اما صادرات این محصول می‌تواند کنار تولید، باعث شکوفایی صنعت، ارتقای فن‌آوری تولید، ایجاد و گسترش بازارهای جهانی و ... شود.

مقدم‌نیا با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از صادرات مرغ، عنوان کرد: در حال حاضر یک میلیون تن مرغ مورد نیاز کشورهای حوزه خلیج‌فارس و خاورمیانه از کشورهایی مانند فرانسه، هلند، آمریکا، برزیل، تایلند و ... تامین می‌شود که ایران می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق به جمع صادرکنندگان مرغ در منطقه بپیوندد.مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی با بیان این‌که عراق اولین خریدار مرغ ایران بود، گفت: عراق سالانه تقاضای خرید 2000 تن مرغ از ایران را داشت که فعلا متوقف شده است.وی افزود: تزریق بیشتر مرغ ذخیره شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام می‌تواند در کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار داخلی اثرگذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha