سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 67763
سلامت نیوز :  رییس اداره سرطان وزارت بهداشتف درمان و آموزش پزشکی گفت: سرطان معده شایع‌ترین سرطان در مردان بوده و بیشترین میزان مرگ و می‌ر‌ها ناشی از سرطان در کشور مربوط به این سرطان است چراکه اغلب دیر تشخیص داده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ دکتر رشید رمضانی در نشست خبری هفته ملی سلامت مردان به معرفی ۱۰ سرطان شایع در مردان پرداخت و گفت: سرطان‌های پوست، معده، پروستات، مثانه، روده بزرگ و راست روده، خون، ریه، مری، لنفوم و دستگاه عصبی مرکزی به ترتیب شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان ایرانی است.

وی افزود: این سرطان‌ها، ۲۵ درصد موارد ابتلا را از ۴۱ هزار سرطانی که در سال در مردان ثبت می‌شود، تشکیل می‌دهند.رمضانی با بیان اینکه یک پنجم جمعیت مردان کشور، سیگار مصرف می‌کنند، گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد عامل ایجاد سرطان ریه، سیگار است و راه پیشگیری از سرطان ریه نیز مبارزه با استعمال دخانیات است.

رییس اداره سرطان گفت: در حال حاضر ۱۶ درصد جمعیت مردان کشور مبتلا به فشار خون هستند که عوارضی مانند سکته قلبی، مغزی و بیماری‌های کلیوی را ایجاد می‌کند.

وی، چاقی را یکی دیگر از عوامل تهدید کننده سلامت مردان برشمرد و ابراز داشت: ۱۰ درصد جمعیت مردان کشور مبتلا به چاقی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha