سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 67771

سلامت نیوز : علی محمد شاعری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تصویب بسته حمل‌ونقل الکتریکی، اظهار داشت: این بسته با هدف کاهش آلودگی هوا،‌صوت و نیز کاهش مصرف سوخت در کشور به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست، به تصویب ستاد حمل و نقل و سوخت کشور رسیده است.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: این مصوبه پس از ابلاغ از ابتدای سال 1392 به مرحله اجرا در می‌آید و وزارتخانه‌های صنعت،‌معدن و تجارت و شهرداری‌ها، بانک‌ها و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت وظیفه حمایت از اجرای این مصوبه را بر عهده دارند.

وی افزود: خودروهای الکتریکی به میزانی که تصویب شده است با تعرفه پایین و تسهیلاتی که بانک‌ها در اختیار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار می‌دهند، وارد می‌شوند.

به گفته شاعری، هدف اصلی کاهش آلودگی هوا و صوتی و نیز کاهش میزان مصرف انرژی و سوخت در کشور است

وی ابراز داشت:‌ استفاده از وسایل حمل ونقل الکتریکی یک رویکرد جدید در دنیا است و نوعی حمل ونقل سبز است که هیچگونه آلودگی ندارد و برای کلانشهرهای کشور به عنوان راهکاری بسیار اساسی در راستای کاهش مصرف سوخت مطرح می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: هم اکنون این نوع سیستم حمل ونقل در کشورهایی مانند چین و ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اخیراً استفاده از سیستم حمل و نقل سبز در کشور مورد توجه مسئولان قرار گرفته است، گفت: امیدواریم که از سال آتی به سرعت شاهد گسترش و توسعه این سیستم حمل و نقل جدید در کشور باشیم.

شاعری افزود: از سال آینده با ورود تعداد محدودی اتوبوس،‌ مینی بوس، تاکسی و موتورسیکلت الکتریکی و همچنین با ورود دوچرخه برقی به سیستم حمل و نقل کشور این کار کلید خواهد خورد.

شاعری خاطرنشان کرد: بر همین اساس مقرر شده است که طی یک دوره 3ساله، حداقل 30هزار دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه برقی ،‌5هزار دستگاه تاکسی برقی و نیز 500 دستگاه اتوبوس و مینی بوس برقی وارد سیستم حمل و نقل عمومی شود.

وی یادآور شد: به ازاء ورود هر دستگاه وسیله نقلیه الکتریکی یک دستگاه خودروی فرسوده از چرخه حمل‌ونقل کشور خارج می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha