سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 67773

سلامت نیوز :  محمدرضا منصوری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در مراسم افتتاح دومین کنگره بین‌المللی آسم، آلرژی و ایمونولوژی در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) افزود: اهمیت این رشته در این است که طبق آمارها، 300 میلیون نفر در دنیا به بیماری آسم مبتلا هستند که یک درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: در ایران 3 میلیون نفر مبتلا به آسم داریم که 7 درصد جمعیت ما را تشکیل می‌دهند که این مسئله به معضلی برای خانواده‌ها و جامعه تبدیل شده است.

منصوری تشخیص زودرس بیماری را در گروه پزشکی عمومی و داخلی به ویژه با توسعه پزشک خانواده مفید دانست و گفت: اگر خانواده‌ها با آسم، آلرژی و ایمونولوژی آشنایی داشته باشند تا حد زیادی می‌توان ازابتلا به آن پیشگیری کرد و اگر برای پیشگیری نیز دیر شده باشد درمان زودهنگام نتیجه بخش تر خواهدبود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران زندگی شهری و آلودگی هوا در کلان‌شهرها را در بروز یا مستعد کردن این بیماری سهیم دانست و افزود: امیدوارم این کنگره دستاوردها و نتایج خوبی داشته باشد و گام مثبتی در ارتقاء سلامت عمومی بردارد.

در ادامه مراسم مصطفی معین، رئیس کنگره آسم، آلرژی و ایمونولوژی با معرفی مرکز تحقیقات آسم، آلرژی و ایمونولوژی گفت:مأموریت‌های این کمیته در چند بخش پژوهش، آموزش، خدمات تخصصی به بیماران و ارتقاء بهداشت عمومی است.

معین در ادامه به معرفی واحد انفورماتیک و ثبت داده‌های مرکز تحقیقات آسم، آلرژی و ایمونولوژی پرداخت و افزود: مسئله پیوند استخوان در کودکان تا امروز در کشور نبوده البته این عمل در بزرگسالان در بیمارستان شریعتی برگزار می‌شد اما امروزه ما بعد از 40 کمیسیون پیوند توانستیم در بیماران نقص ایمنی اولیه نتایج خوبی به دست بیاوریم.

رئیس کنگره آسم، آلرژی و ایمونولوژی در ادامه به برگزاری روز جهانی آسم، تدوین کتابچه‌ و تشکیل کنفرانس در سطح عمومی برای آموزش بیماران اشاره کرد و افزود: تدوین راهنمای ملی آسم در کشور، از برنامه‌های مورد نظر این کمیته بوده است.

فضل‌اللهی، دبیر این کنگره در مراسم افتتاح کنگره بین‌المللی آسم، آلرژی و ایمونولوژی گفت: از دو سال پیش با برگزاری 50 جلسه راهبردی و فراخوان‌های مختلف توانستیم در نهایت از بین  300 مقاله ارسال شده 100 مقاله شفاهی و 180 پوستر برای این کنگره انتخاب کنیم.

وی از ویژگی‌های این کنگره را برگزاری بیش از 15 کارگاه تخصصی در حین برگزاری این کنگره دانست و افزود: این همایش با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن بهداشت جهانی یونسکو و پزشکان مقیم آلمان برگزارشده است.

وی اظهار امیدواری کرد: این همایش بتواند برای ارتقاء سلامت مردم گامی بلند بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha