سلامت نیوز : تحقیقات انجام شده در مورد 600 هزار مورد تولد نشان دهنده 3 مرحله کاهش تولد نوزادان پیش از هفته 37 است که هر مرحله همراه با اجرای یک فاز از ممنوعیت کشیدن سیگار بوده است.بر اساس اعلام مجله پزشکی بریتانیا این کاهش‌ها در مرحله قبل از اجرای ممنوعیت سیگار کشیدن وجود نداشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این تحقیق که توسط محققان دانشگاه هسلت بلژیک انجام شده است تحقیقات اسکاتلندی‌ها در سال 2012 را که به الگوی مشابهی رسیده بودند را تأیید می‌کند.با این حال کارشناسان مطمئن نیستند که ممنوعیت سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی مهمترین عامل این تغییر بوده چرا که زایمانهای پیش از موعد قبل از این تغییرات نیز با کاهش روبه‌رو بوده است.اما کاملاً اثبات شده که سیگار کشیدن به کاهش وزن جنین و افزایش خطر زایمان پیش از موعد منجر می‌شود.

در این تحقیق جدید میزان زایمان پیش از موعد پس از هر مرحله اجرای طرح ممنوعیت سیگار کشیدن در بلژیک مورد بررسی قرار گرفت.

در مرحله نخست مکانهای عمومی و اکثر محل‌های کار در سال 2006 مشمول این قانون شدند و پس از آن رستوران‌ها و بارهایی که غذا سرو می‌کنند نیز در سال‌های 2007 و 2010 مشمول شدند.

بیشترین کاهش در میزان زایمان‌های پیش از موعد پس از اجرای دو مرحله دوم ممنوعیت ایجاد شده بود که در هر مرحله کاهشی 3 درصدی مشاهده شد.

به طور کلی این ممنوعیت به کاهش 6 زایمان پیش از موعد در هر هزار مورد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha