سلامت نیوز : با این حال دکتر جانی باودن معتقد است که کلسترول تنها یک افسانه است و در این مورد نیز تحقیقی را منتشر کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی معتقد است که کاهش کلسترول لزوماً به معنای پیشگیری از بیماری های قلبی نیست. باودن گفت: این عامل حتی نمی‌تواند پیش بینی کننده بیماری های قلبی باشد. نیمی از مردمی که به دلیلی بیماری های قلبی و عروقی به بیمارستانهای آمریکا می‌آیند کلسترول نرمالی دارند و نیمی از مردمی که کلسترول بالا دارند نیز قلبهای نرمالی دارند.

باودن معتقد است که جنجالهای موجود در مورد کلسترول باعث شده که توجه به سایر عوامل مهم مانند تورم، آسیبهای اکسیدی، استرس و قند غذا کم شود.باودن گفت: به نظر ما این عوامل مهمترین فاکتورها در ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند و کلسترول نقش بسیار کمتری دارد.

امروزه پزشکان می‌دانند که دو نوع اصلی کلسترول داریم که عبارتند از HDL و LDL که هر کدام هم 5 نوع مختلف دارند.

باودن معتقد است تنها نوع خطرناک کلسترول LDL-B است که موجب مسدود شدن رگها می‌شود اما بسیاری مردم حتی نمی‌دانند چه نوع کلسترولی دارند. وی بهترین راه مبارزه با کلسترول بالا را خوردن میزان کافی غذاهای آنتی اکسیدان و ضد تورم می‌دانند. وی مردم را تشویق به خوردن قره قاط، کلم پیچ، پیاز، فلفل و ماهی سالمون وحشی می‌کنند که سرشار از امگا 3 است.

وی همچنین بر سبک سالم زندگی همراه با ورزش و بدون استرس تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha