سلامت نیوز : این موضوع شواهد را مبنی بر امکان انتقال انسان به انسان این ویروس افزایش می‌دهد با این حال کارشناسان می‌گویند خطر این موضوع در جامعه هنوز هم کم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ از 12 موردی که تا کنون ابتلایشان به این ویروس تأیید شده 5 نفر جان باخته‌اند. مورد جدید به نظر ملایم‌تر از سایرین است و این بیمار در بیمارستان تحت درمان قرار نگرفته است.

گمان می‌شود که این ویروس در ابتدا بر اثر تماس با حیوانات به انسان منتقل شده باشد. با این حال اگر ویروس بین انسانها منتقل شود خطر بزرگتری محسوب می‌شود.

این چهارمین مورد شناسایی شده از این ویروس در بریتانیا است. نخستین مورد مربوط به مردی بود که از قطر برای درمان به بریتانیا آمد. دومین مورد هم مرتبط با سفر به خاورمیانه و پاکستان بوده است.

گمان می‌شود که پس از آن این ویروس از فرد دوم به پسرش و یکی دیگر از اعضای خانواده‌شان منتقل شده است. سایر افرادی که با این خانواده در ارتباط بوده‌اند نیز هم اکنون تحت آزمایش و مراقبت هستند.

منشأ این ویروس جدید و چگونگی انتشار آن هنوز نامشخص است اما قویترین تئوری این است که از حیوانات آمده است همچنین به نظر می‌رسد ویروس شبه سارس ارتباط نزدیکی با خفاش‌ها داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha