سلامت نیوز : رییس دومین همایش بین‌المللی ایمونولوژی آسم و آلرژی با بیان اینکه درمان‌های نجات بخش برای بیماران نقص ایمنی در کشورمان امکان پذیر شد، گفت: در سالهای اخیر تشخیص ژنتیک و پیوند استخوان که درمان نجات بخشی برای درمان بیماری‌های نقص ایمنی است در کشورمان و در مرکز تحقیقات آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران قابل انجام است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر مصطفی معین در همایش بین المللی ایمونولوژی آسم و آلرژی که امروز در تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: 40 درصد افراد در دنیا به یکی از آلرژی‌ها و از جمله آسم مبتلا هستند که علاوه بر کاهش کیفیت زندگی هزینه‌های اجتماعی، روانی و اقتصادی زیادی را به جوامع تحمیل می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: عواملی مانند زمینه‌های ژنتیک، سبک زندگی جدید و آلودگی هوا، دود سیگار، مصرف فست فودها و عدم تحرک و استرس باعث شده که شیوع این بیماری‌ها افزایش یابد و شیوع سایر بیماری‌های مرتبط با ضعف و نارسایی سیستم ایمنی مانند نقص ایمنی اولیه، ایدز و خود ایمنی‌ها مانند لوپوس و بیماری‌های روماتوئید و همچنین سرطان‌ها نیز رو به افزایش است.

دکتر معین به چهار اصل مهم در کنترل بیماری آسم و آلرژی اشاره کرد و افزود: آموزش بیمار و خانواده وی نسبت به ماهیت بیماری، پرهیز از عوامل خطر محیطی در آسم، آموزش مصرف صحیح دارو در مبتلایان به آسم، همکاری بیمار و خانواده وی با پزشک چهار اصل مهم در کنترل بیماری آسم است به طوری که این بیماری یک بیماری مزمن ریه است که قابل کنترل و پیشگیری بوده و می‌توان آنرا طوری درمان کرد که بیمار از زندگی طبیعی برخوردار باشد.

در ادامه این مراسم دکتر محمدرضا فضل اللهی دبیرعلمی همایش بین المللی ایمونولو‍ژی آسم و آلرژی بیان کرد: بیماری های نقص ایمنی بیماری نادری هستند ولی با توجه به اهمیت آن و ایجاد عوارض و مرگ و میر آن نیاز است که پزشکان از نحوه تشخیص زودرس و درمان آن آگاهی داشته باشند به طوری که در این کنگره آخرین دستاوردهای علمی در تشخیص و درمان زودرس این بیماری ارایه می‌شود.

وی همچنین افزود: در سالهای اخیر تشخیص ژنتیک و پیوند استخوان که درمان نجات بخشی برای درمان بیماریهای نقص ایمنی است در کشورمان و در مرکز تحقیقات آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران قابل انجام است. آسم یک بیماری شایع به خصوص در سنین کودکی به شمار می رود و آلرژی نیز با روند روبه رشدی که داشته مشکلات زیادی را برای بیماران ایجاد کرده است که درمان به موقع بسیار کمک کننده خواهد بود.

فضل اللهی در ادامه با بیان اینکه در بحث آسم و آلرژی پیشگیری مقدم بر درمان استَ، اظهار کرد: شناسایی عوامل آغازگر بیماری‌های آسم و آلرژی نیز در درمان بسیار موثر است. از طرفی درمان صحیح و کامل باعث کنترل بهتر این بیماری‌ها می‌شود و کیفیت زندگی این بیماران را ارتقاء داده و باعث می‌شود از عوارض این بیماری در سالهای بعد جلوگیری شود.

دبیر علمی این کنگره، در خصوص محورهای این کنگره نیز اظهار کرد: در این کنگره سه محور بیماریهای نقص ایمنی، آسم و آلرژی ارایه می شود. این کنگره دارای 18 امتیاز بازآموزی است. سه ارگان بین المللی از جمله سازمان آلرژی جهانی، انجمن آلرگولوژی آلمان و انجمن پزشکان ایرانی مقیم آلمان در برگزاری این کنگره شرکت دارند.

فضل اللهی عنوان کرد: نقص ایمنی نوتروپنی به دلیل کمبود یکی از سلولهای بدن به نام نوتروفیل بروز می کند، کمبود نوتروفیل ها در بدن به علل مختلفی از جمله علل دارویی، برخی بیماری ها و علل ارثی بروز می کند.

لازم به ذکر است، همایش بین المللی ایمونولوژی آسم و آلرژی از یکم تا سوم اسفند در تالار امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha