سلامت نیوز : بهروز احسن امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام پزشکی استان کردستان روز جمعه چهارم اسفندماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می‌شود.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، براساس قانون انتخابات، شهرستان‌هایی که دارای 100 نفر مشمول ماده چهار باشند، انتخابات در آن شهرستان‌ها برگزار می‌شود که شهرستان‌های سنندج، سقز، بیجار، قروه و مریوان مشمول این قانون خواهند شد.

وی ادامه داد: افراد شاغل در گروه پزشکی متخصص، عمومی، علوم آزمایشگاه، دندانپزشک، مامایی، داروساز و کارشناسان دارای پروانه فعالیت ( فیزیوتراپیست، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی و تغذیه) مشمول ماده چهار قانون انتخابات نظام پزشکی هستند و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

احسن خاطرنشان کرد: شهرستان‌هایی که آمار مشمولان ماده چهار آن کمتر از 500 نفر باشد، هیئت‌مدیره نظام پزشکی در آن شهرستان 11 نفر متشکل از 6 پزشک، یک نفر داروساز، یک نفر دندانپزشک، یک نفر ماما، یک نفر علوم آزمایشگاهی و یک نفر کارشناس پروانه‌دار خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تصریح کرد: در شهرستان‌هایی هم که مشمولان ماده چهار بیشتر از 500 نفر باشند، ترکیب هیئت‌مدیره 17 نفره است و 10 پزشک، دو نفر داروساز، دو نفر دندانپزشک و رشته‌های علوم آزمایشگاهی، مامایی و کارشناس پروانه‌دار هرکدام یک نفر در این ترکیب قرار می‌گیرند.

وی، بیشترین ثبت‌نامی برای کاندیداتوری هیئت‌مدیره سازمان نظام پزشکی استان کردستان را مربوط به شهرستان سنندج با 27 نفر و کمترین آن مربوط به شهرستان بیجار با 11 نفر یعنی معادل منتخبان عنوان کرد و ابراز داشت: در شهرستان‌های مریوان، سقز و قروه هم به ترتیب 21، 18 و 19 نفر ثبت‌نام و تأیید صلاحیت شده‌اند.

احسن اذعان داشت: از چهار مرجع نظام پزشکی، دادگستری، نیروی انتظامی و دانشگاه محل خدمت برای تأیید صلاحیت ثبت‌نام شدگان استعلام شده است.

وی یادآور شد: هیئت نظارت و اجرایی انتخابات تشکیل شده و در هر شهرستان دارای نظام پزشکی یک شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است؛ یک شعبه هم در شهرستان بانه آرای شرکت‌کنندگان را جمع‌آوری می‌کند.

وی در پایان بیان داشت: مشمولان ماده چهار قانون انتخابات نظام پزشکی در شهرستان‌هایی که آمار آنها به حدنصاب نرسیده است، می‌توانند به سایر شهرستان‌ها مراجعه و در انتخابات شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha