چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 67839
سلامت نیوز : پاهای شما معمولاً وضعیت سلامت شما را نشان می دهد. پاهای سرد، ناخن های زرد و... هر یک به تنهایی نشانه مشکلی است که بیشتر ما به آن بی توجهیم. در ادامه مطلب به نشانه هایی از بیماری ها که در پاها مشخص می شود، اشاره می کنیم.

زخم هایی که خوب نمی شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اصطلاحی وجود دارد که به آن «پاهای دیابتی» می گویند. هر زخم و جراحتی که خوب نشود یا بهبود آن کند باشد ممکن است به دیابت و آن هم از نوع پیشرفته مربوط باشد.

ناخن های قاشقی شکل

با توجه به ناخن های پا می توان فهمید که آیا دچار کم خونی هستید یا خیر. اگر ناخن های شما به شکل قاشقی و فرورفته است ممکن است نشانه این باشد که سطح هموگلوبین خون شما پایین است. برای اطمینان به پزشک خود مراجعه کنید.

انگشت بزرگ نقرسی

اگر انگشت پای شما بزرگ و بزرگ تر می شود ممکن است نشانه یک اختلال در بدن باشد و شاید اولین نشانه نقرس باشد. به این معنا که اسید اوریک در بدن انباشته شده است.

سرد بودن پاها

سردی پا به ویژه در زنان گاه نشانه ای از مشکلات تیروئیدی است. بهتر است برای اطمینان آزمایش دهید.

پاشنه پای دردناک

اگر شما دچار دردهای پاشنه هستید این امر ممکن است به دلیل تورم بافت های آن ناحیه باشد.

ریختن موهای پا

ریختن موهای پا ممکن است نشانه گردش خون ضعیف باشد که باید آن را بررسی کرد.

گرفتگی دردناک

گرفتگی دردناک پا را ساده نگیرید. این مشکل اغلب به دلیل کمبود بعضی از مواد مغذی در بدن مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم و... پیش می آید.

پاهای کرخ و بی حس

بی حسی مداوم پا ممکن است ناشی از مشکلات گردش خون و شروع بیماری عصبی پیرامونی باشد.

پاهای دردناک

اگرچه خستگی ممکن است موجب درد پا شود ولی درد مزمن پا گاه نشانه مشکل جدی است از جمله ترک خوردگی یا جراحت که به توجه فوری نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha