چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 67843

سلامت نیوز :  متخصصان موسسه ملی سرطان آمریکا در یک مطالعه جدید، دارویی را معرفی کرده‌اند که در آزمایشات اولیه تاثیر قابل ملاحظه‌ای در بهبود سرطان تخمدان درجه پایین داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان گروه آنکولوژی طب زنان در موسسه ملی سرطان آمریکا، در یک آزمایش بالینی با هدف بررسی روش‌های درمان سرطان تخمدان درجه پایین و خفیف‌تر روی این دارو مطالعه کردند.

دکتر دیوید گرشن سان،‌ استاد طب مرکز سرطان ام دی اندرسون در دانشگاه تگزاس در این باره خاطرنشان ساخت: ما در این آزمایشات به نتایج مفیدبخشی برای کنترل این نوع از سرطان تخمدان دست یافته‌ایم که می‌تواند در نهایت به یک بیماری خطرناک و مرگبار تبدیل شود.

جهش‌های ژنتیکی موثر در بروز این سرطان که در ژن‌های BRAF و KRAS رخ می‌دهند در سرطان تخمدان درجه پایین‌تر شایع‌تر هستند و بنابراین پزشکان دارویی را انتخاب کرده‌اند که شبکه مولکولی شامل این ژن‌ها را مورد حمله قرار دهد. تاثیر این دارو که Selumetinib نام دارد در آزمایشات اولیه کاملا رضایت‌بخش بوده است. اما از سوی دیگر با توجه به عوارض جانبی که داروی مزبور روی مصرف‌کنندگان دارد این متخصصان در نظر دارند در مطالعات بعدی تاثیر و کارآیی آن را دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهند.

این یافته به تفصیل در مجله «لانست آنکولوژی» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha