سلامت نیوز : رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با رد این ادعا که گفته شده در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات سازمان نظام پزشکی تخلفی صورت گرفته است،‌ تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی یک تشکل صنفی است و نباید به آن به دید مسائل سیاسی نگاه کرد.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره پیامدهای غلبه نگاه سیاسی بر انتخابات سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی یک تشکل صنفی است و براساس قانون تعریف شده‌اش، باید در درجه اول به حمایت از حقوق بیماران و سپس حمایت از حقوق جامعه پزشکی بپردازد.

وی با تاکید بر این‌که سازمان نظام پزشکی واقعا یک تشکل سیاسی نیست، گفت: این نهاد که یک تشکل صنفی است نباید به آن به دید مسائل سیاسی نگاه کرد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که هیات مرکزی نظارت مسئولیت بررسی صلاحیت افراد را دارند،‌ ابراز کرد: این هیات می‌تواند از منابع رسمی کشور در خواست استعلام کند و نیز با توجه به پیشینه کاندیداها دست به انتخاب زده و با رد یا پذیرش آن‌ها صلاحیت‌شان را بررسی کند.

شهریاری به ویژگی‌های کاندیداها در انتخابات سازمان نظام‌پزشکی اشاره کرد و گفت: افرادی که کاندیدا می‌شوند باید دارای فساد مالی و اخلاقی نباشند و ضمن حسن شهرت،‌ در جامعه پزشکی نیز افراد مقبولی باشند.

وی در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: این‌که تصور شود هیاتی کار خود را به درستی و صد در صد انجام داده است،‌ طبیعتا ممکن است در هر جایی عده‌ای اظهارنظرها و نقطه نظراتی نسبت به موضوع مورد نظر داشته باشند،‌ اما در این زمینه ملاک تشخیص و نظر هیات مرکزی نظارت است و زمانی که نظر خود را ارائه کرد نباید خدشه‌ای به آن وارد شود.

رییس کمیسیون بهداشت با رد این ادعا که گفته شده در این زمینه تخلفی صورت گرفته است، اظهار کرد: واقعا این اتفاق نیفتاده و تمامی مراحل در چارچوب قانونی انجام شده است.

شهریاری ابراز امیدواری کرد که انتخابات نظام پزشکی در سلامت برگزار شود و گفت: از جامعه پزشکی نیز درخواست می‌شود که به طور باشکوهی در این انتخابات شرکت کنند و به افرادی رأی دهند که از نظر آن‌ها صلاحیت بیش‌تری دارند تا از این طریق سازمان نظام پزشکی مقتدری داشته باشیم که بتواند در درجه اول از حقوق مردم و سپس حقوق جامعه پزشکی دفاع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha