چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 67849

سلامت نیوز : به یک فوق تخصص روماتولوژی، علائم بالینی اسکلرودرمی به نوعی است که وقتی دستان فرد در معرض سرما قرار می‌گیرد، تغییر رنگ می‌دهد، افرادی که این علائم را در سطح زیادی دارند، حتما باید به پزشک مراجعه کنند و آزمایش‌های مربوطه را انجام دهند.

دکتر طاهره فائزی در گفت وگو با (ایسنا) با اشاره به خودایمن بودن بیماری اسکلرودرمی، ادامه داد: در اسکلرودرمی بدن علیه بدن واکنش نشان می‌دهد. از آن‌ جایی که علل بیماری هنوز مشخص نیست ولی می‌دانیم اختلالات سیستم ایمنی، رگ و افزایش بافت فیبروز می‌تواند در این بیماری تاثیرگذار باشد.

فائزی با اعتقاد به اینکه این بیماری بیشتر در خانم‌ها و در سنین 35 تا 65 سال دیده می‌شود، گفت: علائم بالینی اسکلرودرمی به نوعی است که وقتی دستان فرد در معرض سرما قرار می‌گیرد، تغییر رنگ می‌دهد، افرادی که این علائم را در سطح زیادی دارند، حتما باید به پزشک مراجعه کنند و آزمایش‌های مربوطه را انجام دهند.

وی همچنین افزود: از دیگر علائم این بیماری می‌توان در حالت پیشرفته‌تر به سفت شدن پوست، تغییر چهره و درگیری دیگر ارگان‌های بدن مانند، روده و کلیه اشاره کرد.

وی در پایان با بیان این‌که این بیماری از سخت‌ترین انواع بیماری روماتولوژی است و بخش‌های مختلفی را درگیر می‌کند، گفت: برای درمان بیماری به مجموعه‌ای از درمان‌ها که بر روی سیستم‌های ایمنی و عروقی تاثیرگذار باشد، نیاز داریم، البته اخیرا استفاده از سلول‌های بنیادی مغز استخوان نسبت به بقیه درمان‌ها اثر بیشتری داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha