سلامت نیوز : پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید تاکید کردند نور خورشید فاکتوری مهم برای پیشگیری از خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی (اوستئوآرتریت) است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این پزشکان خاطرنشان کردند افرادی که ساکن نواحی با آب و هوای آفتابی هستند کمتر با خطر ابتلا به بیماری روماتیسم مفصلی مواجه هستند.

این یافته حاصل مطالعه جدیدی است که روی بیش از 200 هزار زن شرکت کننده انجام گرفته و شرح آن در مجله سالانه‌های «بیماریهای روماتیسمی» منتشر شده است.این بررسی‌ها نشان داد که بین میزان تماس با نور خورشید و خطر ابتلا به این بیماری ارتباط آشکاری وجود دارد.

متخصصان دانشکده پزشکی هاروارد در این مطالعه یادآور شدند تفاوت در روشهای محافظت از پوست در برابر نور خورشید مانند استفاده زیاد از ضد آفتاب‌ها توجیه می‌کند که چرا زنان جوان حتی با وجود زندگی در آب و هوای آفتابی نیز با خطر ابتلا به این عارضه مفصلی مواجهند. البته این مطالعه به مفهوم این نیست که افراد تمام طول روز مقابل آفتاب بنشینند چون افراط در این زمینه نیز می‌تواند خطرات جدی برای پوست داشته باشد اما یک رفتار متعادل در این زمینه بسیار موثر است.

به این ترتیب پزشکان توصیه می‌کنند که افراد در ماه‌های تابستان روزانه 15 دقیقه در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند و به اصطلاح از ویتامین آفتاب یا همان ویتامین D نیز بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha