سلامت نیوز : امروز اعلام شد که مواد مخدر شیشه ارزان شده و کمتر از 5 دقیقه می توان به این مواد دسترسی پیدا کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ در گذشته، اعتیاد به مواد روانگردان، جرم، محسوب نمی شد اما با اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، از این پس، اعتیاد به مواد روانگردان همانند شیشه نیز جرم به شمار می آید.با اینحال مجید ابهری آسیب شناس و رفتارشناس اجتماعی معتقد است که چون مراکز نگهداری برای مواد فروشان و مصرف کنندگان وجود ندارد پس از چند روز آزاد می شوند.وی همچنین می گوید که از زمان تصمیم برای مصرف تا استعمال 15 دقیقه زمان نیاز است.

آقای دکتر، به تازگی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعبام کرده که در حال حاضر قیمت این مخدر ویرانگر به یک میلیون تومان است.بررسی شما هم این موضوع را نشان می دهد؟
من ماها پیش هم اعلام کردم که در مرزهای شرقی کشور شبکه تولید روانگردان شیشه راه اندازی شده است که پیش ساخته های این مواد را به سازنندگان ایرانی به طور نسیه و اعتباری می دهند و در داخل کشور هم تولید شیشه فضا و امکانات محدودی لازم دارد.بنابراین رسیدن قیمت شیشه به یک میلیون تومان و کمتر از آن امری طبیعی است.

همچنین اعلام شده که زمان رسیدن به این مواد کمتر از 5 دقیقه است؟
بررسی که ما انجام دادیم نشان می دهد که در تهران زمان دسترسی به مواد مخدر شیشه،17 دقیقه و شهرستانهایی مانند اصفهان،مشهد و رشت 25 دقیقه است.البته در برخی مناطق با توجه به حضور مستمر خرده فروشان زمان دسترسی بسیار کوتاهتر هم است یعنی در حد پول دادن و گرفتن مواد.این 5 دقیقه میانگین کل کشور است .اما به طور کلی از زمان تصمیم گیری تا استعمال 15 دقیقه طول می کشد.

این زمان کوتاه برای دریافت مواد مخدر شیشه در حالی اعلام می شود که ستاد مبارزه با مواد مخدر هربار آمار خوبی از دستگیری مواد فروشان اعلام می کند؟
توجه داشته باشید که مشکل بعد از جمع آوری مواد فروشان است،چون حداقل ظرف 3 تا 4 روز آزاد می شوند.

چرا قانونی برای نگهداری آنها نداریم؟
مشکل نبود قانون نیست.اگر امکانات بعدی نظیر نگهداری،درمان و مراقبتهای بعد از خروج وجود داشته باشد نیروی انتظامی ظرف 72 ساعت می تواند همه فروشندگان و مصرف کنندگان را جمه آوری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha