سلامت نیوز : در دنیای مدرن امروزی اعتیاد به اینترنت به عنوان معضلی بزرگ بشمار می‌رود. این پدیده که از آن به بیماری یاد می‌شود موجبات بروز مشکلات زیادی برای خانواده‌ها شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ؛ اینترنت را باید بزرگ‌ترین سامانه‌ای دانست که تاکنون به دست انسان ساخته شده است. پیشینه و سابقه این شبکه عظیم جهانی به دهه 1960باز می‌گردد که وزارت دفاع آمریکا آن را راه اندازی کرد. از اواسط دهه 1990، اینترنت به صورت یک شبکه همگانی و جهانی در آمد.این روزها مردم از آن برای ارتباطات و تسهیل در امور زندگی روزمره و انجام امور اداری استفاده می‌کنند اما همین پدیده که موجبات تحولات بسیار گسترده در زندگی بشری شده خود نیز مشکلاتی را بوجود آورده است. به گزارش مهر,یکی از این مشکلات پدیده اعتیاد به اینترنت است که تاکنون مشکلات زیادی را برای انسانها و به ویژه برای خانواده‌ها ایجاد کرده و در بسیاری موارد مشاهده می‌شود که کودکی به خاطر استفاده مکرر و طولانی مدت از اینترنت جان خود را از دست می‌دهد.

تعامل انسان با اسب اقدامی نوین برای ترک اعتیاد به اینترنت
اسب حیوانی اجتماعی است که به راحتی می‌تواند با انسان نیز رابطه عاطفی برقرار نموده، باعث ایجاد رابطه مناسب بین بیمار و درمانگر شود. همین مشخصه و ویژگی این حیوان سبب شده تا در جامعه مدرن امروزی به این حیوان دید متفات و جالبی بوجود آید و از آن برای درمان بسیاری از بیمارهای از جمله اعتیاد به اینترنت کمک بجوبند.کارشناسان، اعتیاد به اینترنت را یک بیماری می‌دانند و تلاش‌های زیادی را برای درمان این بیماری به عمل آورده اند. اخیرا در کره جنوبی کشوری که یکی از بیشترین کاربران اینترنت و بالطبع معتادان به آن را دارد اقدام جالبی برای برخورد با این پدیده انجام شده است و آن اسب درمانی معتادان به اینترنت است.کیم 14 ساله که یکی از معتادان است در این باره می‌گوید: من به اسب و اینکه چگونه می‌توانم آنها را بهتر برانم اهمیت می‌دهم.وی می‌افزاید: اسب‌ها به من کمک کردند تا اینترنت را ترک کنم.هم اکنون در کره جنوبی 2 مرکز اسب درمانی وجود دارد که یکی از وظایف آنها ترک دادن کودکانی است که به اینترنت معتاد شده اند. لیکن با وجود 680 هزار کودک معتاد به اینترنت در کره جنوبی، انجمن اسب سواری این کشور بر ان است تا سال 2022 تعداد 30 مرکز دیگر را هم افتتاح کند لذا در آینده ما کودکان و نوجوانان زیادی را مشاهده خواهیم کرد که در سراسر کشور اسب سواری خواهند کرد.

پیشینه اسب درمانی
اسب درمانی از سال 1960 تاکنون مورد توجه است و در کشورهای سوئد و نروژ شروع و به سرعت در آلمان و فرانسه پیگیری و توسعه پیدا کرد. نخستین کنگره در باره این موضوع در سال 1974 در پاریس برگزار شد و اولین انجمن اسب درمانی نیز بوسیله سوارکاران و مربیان در سوئیس تأسیس شد. اسب درمانی یکی از روشهایی است که هم اکنون در تمام دنیا به وسیله پزشکان برای معالجه بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. هدف اسب درمانی، آموزش سوارکاری یا طرز نشستن بیمار بر روی اسب نیست بلکه هدف اصلی اصلاح یا معالجه و رفع مشکلات بیمار است. اما امروزه این روش درمانی از حوزه جسمانی فراتر رفته و به حوزه روانی نیز توسعه یافته است.

اسب درمانی در ایران
درمان بیماری‌ها در ایران هم ناشناخته نیست.باشگاه سوارکاری اسواران یکی از باشگاه‌های فعال سوارکاری در ایران و در استان البرز است که مرکزی به نام اسب درمانی را راه اندازی کرده و توانسته پنجره امیدی به روی تمام بیماران، از معلولین حرکتی تا کم توانان ذهنی و هرگونه بیماری یا اختلال دیگری بگشاید. غزاله منتظم، مدیر و مربی باشگاه سوارکاری اسواران کرج در این باره و اینکه چگونه وی به فکر تاسیس این مرکز در ایران افتاده می‌گوید: یک روز یکی از خیرین بهزیستی تهران، پنج نفر از بچه‌های کم توان را برای گذراندن یک روز مفرح به باشگاه سوارکاری ما آورد تا هم از فضای باشگاه و ارتباط با اسب‌ها لذت ببرند و هم در صورت امکان آنها را سوار اسب بکند.

وی می‌گوید: تصمیم گرفتیم آنها را سوار اسب کنیم تا خاطره ای دل انگیز را در آن روز برای آنها رقم بزنیم، اما یکی از این بچه‌ها سوار اسب نمی‌شد. متوجه شدم که هر دو پای این کودک از ناحیه زانو به پایین قطع است. این موضوع هم باعث ناراحتی خود این کودک و هم تاثر شدید ما شده بود. من تمام تلاش خود را کردم تا آن کودک را سوار اسب کنم و موفق هم شدم. این ماجرا بسیار باعث خرسندی و شادی این کودک شد چون در واقع اسب توانست کمبود این بچه و نداشتن پا را برایش جبران کند و این انگیزه ای قوی در ما ایجاد کرد که بخواهیم در این زمینه همتی بکنیم و برای بچه‌هایی مثل او کاری انجام دهیم و همین سبب شد تا تصمیم بگیرم برنامه اسب درمانی را آغاز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha