چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 67878

سلامت نیوز : شهلامیرگلوبیات در گفت‌و‌گو با پانا، در خصوص  طرح افزایش مدت مرخصی زایمان، اظهار کرد: این طرح با دو فوریت در مجلس مطرح شد و با دوفوریت آن از سوی نمایندگان موافقت شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار است طرح افزایش مرخصی زایمان مادران به 9 ماه  و افزایش مرخصی پدران بار دیگر در کمیسیون مورد بررسی نهایی قرار گیرد و هفته آتی برای رای گیری در صحن علنی و تصویب نهایی، در مجلس مطرح شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه تصریح کرد: همچنین در مورد سایر تسهیلاتی که می‌تواند به کمک خانواده‌ها و مادران برای تولد نوزادان بیاید، گفت: مرخصی ۲۴ ماهه بدون حقوق نیز می‌تواند به عنوان یکی از راهکار‌های اثر‌گذار در این زمینه لحاظ شود که جا دارد این راهکار هم از سوی کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس نهم با مثبت ارزیابی کردن طرح افزایش مرخصی زایمان برای مادران از ۶ به ۹ ماه، گفت: در مورد مادران پیشنهاد افزایش مرخصی زایمان که در کار‌گروه جمعیت و حمایت از خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده اقدامی به جاست که البته باید مورد موشکافی و کار کارشناسی بیشتر قرار گیرد.

بحث افزایش مرخصی زایمان با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه سیاست ‌های افزایش جمعیت و ارتباط تنگاتنگ این ماده با موضوع افزایش جمعیت از سوی هیئت دولت در سال 89 به مجلس ارسال شد که در آستانه تصویب نهایی در صحن علنی است.در صورت قانونی شدن این لایحه 9 ماه مرخصی زایمان برای مادران و 10 روز مرخصی برای پدران در نظر گرفته می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha