سلامت نیوز :محمداسماعیل اکبری  امروز در هشتمین کنگره بین‌المللی سرطان سینه اظهار داشت: سالانه تحقیقات زیادی در عرصه روش‌های نوین درمانی برای سرطان سینه در کشور انجام می‌شود که در این کنگره نیز آخرین دستاوردهای جراحی سرطان سینه با روش‌های کم‌تهاجمی‌تر و راهکارهای پیشگیری ارائه خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ به گفته اکبری سالانه 8 هزار و 500 مورد سرطان سینه در کشور رخ می‌دهد و طی 5 سال گذشته حدود 30 هزار نفر به دلیل ابتلا به این سرطان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان ایران تأکید کرد: گستره شیوع این بیماری در ایران نسبت به کشورهای دیگر بالاتراست و در شمال غربی کشور بیشتر بوده و در جنوب‌غربی مانند استان‌های بوشهر و فارس کمترین میزان ابتلا به سرطان سینه گزارش شده است و پایتخت در این میان وضعیت میانه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه داروهای ارزشمندی برای درمان سرطان سینه در بازار وجود دارد تصریح کرد: ولی به دلیل ارزان‌قیمت بودن شرکت‌های دارویی تمایل چندانی به این داروها ندارند.

اکبری کمبود ویتامین D را یکی از عوامل ابتلا به سرطان سینه عنوان کرد و گفت: برطبق تحقیقات 62 درصد بیمارانی که به سرطان سینه مبتلا شده‌اند از کمبود ویتامین D رنج می‌بردند.

این متخصص آنکولوژی به راهکارهای درمانی سرطان سینه اشاره کرد و گفت: سال‌هاست که جراحی سینه برای از بین بردن سرطان کاربرد دارد تا جایی که حتی غدد لنفاوی زیربغل افراد نیز تخلیه می‌شد ولی امروزه با تحقیقات جدید به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان زیبایی فرد را با حفظ اندام تا حدی حفظ کرد.

شیمی‌درمانی یکی دیگر از راهکارهایی بود که اکبری به آن اشاره کرد و گفت: شیمی‌درمانی کار نازیبایی است که گروه جراحی برای از بین بردن بقایای سرطان ناچار است از آن بهره بگیرد چرا که راه دیگری نداریم و در دنیا معتقدند کم آن هم زیاد است ولی باید استفاده از این راه را هدفمند کنیم.

وی گفت: بیش از 50 درصد بیماران سرطانی در دوره درمان زیر پوشش رادیوتراپی می‌روند که این میزان در سرطان سینه بیشتر هم هست.

وی عدم ازدواج، عدم بارداری و شیر ندادن را از جمله عوامل ابتلا به سرطان سینه دانست و گفت: در این میان سابقه فامیلی، اضافه وزن و چاقی و مصرف بی‌رویه هورمون نیز می‌تواند در ابتلا به سرطان سینه دخیل باشد.

به گزارش خبرنگار فارس، هشتمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان از 2 تا 4 اسفند با حضور متخصصان این حوزه در دانشکده پزشکی علوم پزشکی شهید بهشتی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha