چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 67893

سلامت نیوز :  حسن ابوالقاسمی صبح امروز در هشتمین کنگره بین‌المللی سرطان سینه خاطرنشان کرد: سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین بانوان کشور است و همیشه یکی از چالش‌های نظام سلامت در کشورها محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: اگر چه امروز تکنولوژی‌های جدید برای تشخیص زودهنگام و نظام دارویی برای درمان بهتر این سرطان به بازار آمده‌اند اما هزینه‌های زیادی را به بخش سلامت تحمیل می‌کند تا جایی که بخش عمده‌ای از ارز دارویی را برای درمان دارویی این بیماران به کار می‌گیریم.

ابوالقاسمی با بیان اینکه تلاش زیادی در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه سلامت در سال‌های اخیر انجام شده افزود: در گذشته بسیاری از بیماران سرطانی برای درمان به تهران و چند مرکز مهم مراجعه می‌کردند ولی اکنون امکان دسترسی به استاد و پزشک متخصص در هر شهر کوچکی هم فراهم شده است.

وی تشخیص زودرس را یکی از راهکارهایی عنوان کرد که می‌تواند بر اقتصاد سلامت و بار روانی اجتماع تأثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: گروه‌های پزشکی برای نتیجه بهتر باید به صورت تیمی کار کنند و با نفوذ به داخل مردم از ظرفیت‌های مختلف بخش سلامت و آموزش عمومی در تشخیص زودهنگام استفاده کنند که در این راستا وظیفه مرکز تحقیقات سرطان بسیار حائز اهمیت است.

ابوالقاسمی اظهار داشت: با شکل‌گیری مراکز جامع سرطان می‌توان به بیماران خدمتی را ارائه کرد و اکنون مدنظر ماست تا بیمار مجبور نباشد برای گرفتن خدمات مختلف از یک نقطه به نقطه‌ای دیگری ارجاع داده شود و تمام این کارها در قالب یک تیم پزشکی تشخیصی امکان‌پذیر است.

وی اذعان داشت: اگر به سمت کار تیمی پیش نرویم نتیجه این می‌شود که با تجویز بی‌مورد دارویی مانند هرسپتین یا هر خدمت درمانی دیگر خانواده‌ای به زیر خط فقر می‌روند.

ابوالقاسمی افزود: البته وزارت بهداشت با تعریف گاید لاین تمهیداتی را در تجویز بی‌‌رویه و بی‌مورد هرسپتین پیش گرفت و تدوین راهنماهای بالینی در همه ابعاد می‌تواند مفید باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha