پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۴
سلامت نیوز : تصویب لایحه اصلاح قوانین تنظیم خانواده و رفع محدودیت‌های فرزند چهارم به بعد در مجلس، واكنش‌هایی را در پی داشت. رییس دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم خواستار این شد كه كل قانون كنترل جمعیت لغو شود. حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد در گفت‌وگو با «مهر» تاكید كرد: «حذف برخی از مواد قانون كنترل جمعیت مصوب سال 72 كافی نیست و باید كل قانون لغو شود.» او تاكید كرد حذف مواردی چون آموزش كنترل جمعیت، محدودیت فرزند چهارم به بعد و حمایت از روزنامه‌نگاران و هنرمندانی كه در راستای كاهش جمعیت فعالیت می‌كنند، ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ احمد امیرآبادی، نماینده قم هم در موافقت با این طرح گفت: «امكانات كشور این ظرفیت را دارد كه جمعیت ایران به 150 میلیون نفر نیز برسد و با این امكانات می‌توانیم تمام حقوق و هزینه‌ها و نیازهای افراد را برآورده كنیم.» باقر حسینی، نماینده زابل و عضو كمیسیون امنیت ملی، در مخالفت با این طرح گفت: بسیاری از جوانان بیكار فاقد اشتغال هستند بنابراین همزمان با رسیدگی به لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده ‌باید برای جمعیت در آستانه افزایش فكری اساسی شود.

اما محمد حسین آصفری، نماینده مردم اراك، خواستار شد «لایحه‌یی جامع‌تر، كامل‌تر و پخته‌تر باید برای اصلاح سیاست‌های جمعیتی كشور ارائه می‌شد تا مجلس بار دیگر در سال‌های آینده مجبور نشود قوانین تنظیم جمعیت را مورد تجدیدنظر قرار دهد.» كمال علیپور، نماینده قائم‌شهر هم بیان كرد «دلیلی وجود ندارد كه برای مهم‌ترین موضوع یعنی اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده اقدامی انجام ندهیم و باید برای افزایش جمعیت كشور مشوق‌های بیشتری در نظر گرفته شود.»

اما در جلسه روز گذشته مجلس، موسی غضنفرآبادی، نماینده مردم بم ایجاد محدودیت‌ها و امتیازات جمعیتی توسط دولت را مغایر با اصل 85 قانون اساسی دانست و رییس و نمایندگان مجلس نیز این اخطار را تایید كردند. به گفته امیر حسین قاضی‌زاده در لایحه دولت برای اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده تنها یك مورد تشویقی وجود دارد كه مرخصی شیردهی بانوان را به 9 ماه افزایش داده و 2 هفته مرخصی اجباری برای پدر در نظر گرفته است واین افزایش مرخصی باید در تمام ادارات دولتی و ارگان‌ها به اجرا درآید.

دی ماه سال 90، محمود احمدی‌نژاد لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را به رییس مجلس تحویل داد و خواستار لغو محدودیت‌هایی شد كه در قوانین مختلف بر اساس تعداد فرزند برای والدین شاغل ایجاد شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha